Někteří lidé se domnívají, že celá myšlenka MLM je ve své podstatě špatná, protože si distributoři sami vytvářejí vlastní konkurenci. Tento “argument” se sice neobjevuje tak často, ale protože se objevil v komentářích na těchto stránkách, rozebereme si ho.
O čem to tedy tito lidé mluví?
Pokud Vy jako Amway distributor zaregistrujete někoho do své skupiny, tato osoba je nyní skutečně Váš potenciální konkurent, pokud se týká maloobchodních zákazníků. Pokud maloobchodnímu zákazníkovi prodáte výrobek osobně, vyděláte více peněz, než když mu ho prodá Váš downline. Jenže…
Háček je v tom, že to samé se týká prakticky VŠECH tradičních businessů. Pokud budete vlastnit malý obchod s oblečením, vždy když cokoli prodáte, zůstane Vám celý zisk. Ale co když někoho zaměstnáte? Budete mu muset část svého zisku přenechat ve formě mzdy. Použijeme-li “logiku” kritiků, pak se tento zaměstnanec, stává Vaším konkurentem!
Co třeba Coca-Cola? Pokud si koupíte “kolu” z oficiálního Coca-Cola automatu, pak si ji kupujete přímo od firmy Coca-Cola. Avšak můžete si ji koupit i ve Vašem obchodě v místě Vašeho bydliště. Kdykoli zástupce Coca-Coly osloví obchodní řetězec s nabídkou výrobků značky Coca-Cola, rekrutuje si vlastní konkurenci!
Kdyby platila námitka o vytváření vlastní konkurence, absolutně by pohřbila další velmi rozšířenou formu podnikání, kterou je franšízing. Když Ray Kroc zakládal první Mc Donaldy, slýchal přesně tu samou námitku od některých svých kritiků. Kde jsou dnes kritici a kde je firma Mc Donald’s? Franšízing se dnes uplatňuje snad ve všech oborech podnikání, od rychlého občerstvení, přes hotelový byznys až po formáty televizních soutěží. Kdyby to nefungovalo, těžko by byl tento koncept tak populární.
Proč si Coca-Cola vytváří svou vlastní konkurenci? Proč firmy najímají zaměstnance? Proč franšízové společnosti prodávají licence na pobočky svých byznysů? Proč v Amway distributoři registrují další distributory (a nepovažují je za konkurenci)?
Nepotřebujete být MLM-Einstein, abyste přišli na správnou odpověď. Je to proto, že takto můžete vydělat více peněz! Tím, že zaregistrujete další distributory, můžete dosáhnout podstatně většího objemu prodejů, než kdybyste celou práci dělali sami. Ano, budete se muset vzdát části podílu na zisku, ale zároveň získáte procenta z velkoobchodního obratu, který se prostřednictvím Vás zrealizuje a který může být mnohonásobně větší, než jaký byste byli schopni vytvořit Vy, kdybyste na celou práci byli sami! A menší procento z většího objemu pak snadno může představovat větší zisk než větší procento z menšího objemu. A co více: čím vyšší bude Vaše úroveň díky vyššímu prodeji, který generují Vaši downline, tím vyšší bude i Vaše odměna za Váš osobní obrat! Je to ovšem chytré i z jiného důvodu: pokud např. onemocníte a nebudete schopni sami udělat v daném měsíci žádný obrat, skupina pravděpodobně kvůli Vaší nemoci nepřestane produkovat obrat a na Vaší odměně se to nemusí nijak projevit.
Pamatujete na následující citát?
Raději budu dostávat 1% z úsilí 100 lidí, než 100% z mého vlastního úsilí.
– John D. Rockefeller
Tato věta se stala oblíbeným mottem dalšího velikána jménem J. Paul Getty.
Námitka, že si v MLM vytváříte vlastní konkurenci, by tedy měla význam jen pokud by trh byl statický (nerodili se a neumírali noví lidé), geograficky limitovaný na malou oblast a neexistoval by prostor pro expanzi. Ani jedno z toho však v případě Amway businessu neplatí, jak si zanedlouho ukážeme v dalším článku.
Shrnutí: Do té doby, dokud je prostor pro expanzi (a ten tu je), registrování dalších distributorů, kteří s Vámi vytvářejí obrat, představuje chytrý způsob, jak zvýšit svůj zisk. A to dokonce i v případě, že registrujete svého zákazníka, který projeví zájem stát se distributorem. Marže 30% z jeho osobního obratu může totiž představovat jen zlomek výkonnostní odměny, kterou poberete za skupinu, která produkuje obrat řádově v desítkách či stovkách tisíc korun měsíčně.
Přesně tak. Nedokážu si představit, že bych všechny lidi v okolí svého bydliště zásoboval já osobně nebo ještě lépe, všechny lidi v mé skupině a jejich zákazníky bych obsluhoval jen jako své zákazníky. Tedy klasický e-shop. Asi by se tím dalo živit, ale pasivní příjem bych si na tom dost těžko vybudoval. Pak bych si skutečně vytvářel konkurenci, kdybych registroval někoho jiného. Kdo tvrdí, že si registrováním lidí tvoříme konkurenci, je tedy úplně mimo mísu a při prezentaci marketingového plánu (pokud na ní vůbec kdy byl) musel usnout.
Jenže i klasický e-shop mívá zaměstance, pokud je větší. A jsme zase u té “konkurence”, jak o ní píše admin. A zkus měsíčně obsluhovat třeba 100 lidí bez zaměstnanců. Každý 2 nákupy do měsíce a máš 200 drobných zakázek měsíčně. Nebo třeba 1000 lidí. Takhle si to ti lidé nakupují sami a my jsme v pohodě a neulítáme se. 🙂 A vo-vo-vo tom to je. 😀
@Me
P-p-p-přesně. 🙂
admin
Bydlím ve stotisícovém městě kde jsou dva Mcdonaldy ve franžízu.Proč jich zde není 10 či 20.Pro firmu Mcdonald by to bylo jistě výhodné,ale pro podnikatele ve franžízu už nikoli.Bylo by jich prostě moc a už by si navzájem konkurovali.Chtěl bych jěště vidět toho bláznivýho podnikatele který by si zaplatil franžís smlouvu,kdyby jich tu bylo hodně.Prostě dva mají určitý standartní obrat,pokud by jich bylo víc už by se obrat snižoval.Myslím si že i tak by se zde uživili ještě jeden či dva bez větších propadů tržeb,ovšem již asi 10 let jsou jen dva,že by Mcdonald dal místí a územní smlovu a zaručil jim tím určitý standartní tržby.
To je problém “kamenných” obchodů, ty sem netahej. Ty mají omezený potenciál růstu (de facto žádný, když pominu rozšíření sortimentu), který je fixovaný na danou lokalitu. McDonald je schopen obsloužit tisíce zákazníků denně. Proto potenciál svého nejbližšího okolí vyčerpá velmi snadno a nemá moc kam růst.
Tvé podnikání v Amway není ale fixováno na jednu vesnici, dokonce ani na jedno město. Dokonce ani na jeden stát. Ty můžeš sponzorovat lidi v Polsku a ti budou vytvářet obrat tam a Tobě za to bude chodit odměna v korunách.
Hlavně nevím, co pořád řešíš. V roce 1979, tj. před 35 lety!!! v soudním rozhodnutí FTC v. Amway zaznělo doslova:
Tu poslední větu řekl marketingový expert u soudu!!! Co chceš víc???
Myslíš, že všichni u toho soudu byli blbci a těch pár křiklounů, co vědí velké kulové, ale hrají si dnes na netu na chytré, jsou ti, kdo po 35 letech objevili Ameriku a odhalili, že saturace existuje a že se vlastně všichni mýlili???
Stačí si vzít holá fakta a logicky se nad nimi zamyslet!
Za posledních 55 let je sponzorovací úspěšnost stále stejná jako na začátku!!! Lidé jsou schopni dosáhnout Diamanta dnes za stejnou nebo i kratší dobu než byli schopni dosáhnout lidé před 55 lety!!! Tak jakápak saturace??? To, že někdo není ochoten tu aktivitu vynaložit, nebo že mu v ČR na velmi slušný životní styl stačí menší příjem/úroveň než třeba v USA, to je druhá věc. Ale to, jestli se obraty hýbou nebo ne je jen důsledek aktivity VPA. Aktivní VPA = rostoucí business. To platilo před 55 lety a platí to i dnes!
me
Mcdonald sem tahal,protože je v článku zmíněn
Tam je ale zmíněn v souvislosti s vlastní konkurencí, ne v souvislosti s konkurencí mezi jednotlivými pobočkami. Alespoň jak to chápu já (kdyžtak mě opravte), článek vyvrací nesmyslnou teorii o tom, že by franšízor a franšízant byli konkurenti. Nikdo tam nepopírá konkurenci mezi pobočkami McDonaldu (franšízanty), ani konkurenci mezi VPA.
Top Geare prosím Tě, jakému oboru se vlastně věnuješ? Chápu, že ne každý může všemu rozumět. Ale zkus obrátit postup uvažování “NÁZOR … FAKTA” na postup “FAKTA … NÁZOR”. Ušetříš si spoustu času. Budeš-li si vytvářet názor dle nesprávných informací, často budeš v rozporu s fakty, která se budeš snažit si vysvětlovat po svém nebo je rovnou ignorovat (jak to bohužel spousta kritiků dělá). Zkus nejprve najít FAKTA, podle kterých si uděláš NÁZOR. Dnes jsem měl v práci školení řidičů – a světe div se, v oblasti dopravy také koluje spousta mýtů a polopravd (jak to říká Soukup v BESIPu). Školitel nám říkal, ať si dáváme pozor, JAKÉ informace a ODKUD čerpáme, protože by nás to v konečném důsledku při nějakém přestupku či nehodě mohlo vyjít velmi draze (nejen finančně). Hádej, na co jsem si v tu chvíli vzpomněl – na tuto diskuzi. Prostě si ověř fakta, a pak si tvoř názor dle nich.
Toto je právě problém současné doby. Na internet si každý může napsat, co chce. Proto by se měl člověk o to pečlivěji zamýšlet nad tím, odkud informace čerpá. Informace, která se tváří být faktem jenom tím, že je to dobře napsané, nemusí mít často s realitou moc společného. Laik, který se k těmto informacím dostane a který v daném oboru nemá dostatečné nebo vůbec žádné zkušenosti, těžko může rozeznat, co je pravda a co ne, když neumí oceňovat kvalitu zdroje informací. Jeho tvorba názoru a proces rozhodování je pak ovlivněn jen tím, co se mu více líbí a co na něj působí lépe a co ne, což většinou odpovídá jeho aktuálnímu postoji nebo i náladě. Proto lidem, kteří se našemu byznysu věnují, přijde již od počátku tebou uváděný článek v komentářích u předchozího příspěvku absolutně mimo mísu.
@Top gear
Já teď dumám nad tím, co mám jako Amway distributor společného s mekáčem?
A vůbec s jakoukoliv kamennou prodejnou?
Vždyť my jsme úplně jiná forma obchodu – do kamenného musí přijít zákazník sám, u nás jdeme mi za zákazníkem ( či budoucím distributorem ).
Mohli by jsme se v diskusi skutečně držet tématu Amway a nezabíhat do možná zajímavých, ale nesouvisejících témat?
@Top gear
Top Geare, přemýšlel jsem trochu nad Tvou kritikou, že zde jsou jen pozitiva a nejsou negativa. Ale musím přiznat, že s Tebou v tomto vůbec nemohu souhlasit. Negativa tu jsou….jen nejsou tak démonizována, či psána křiklavě jako píší kritici. Ti často tvrdí, že amwayáci slibují miliony, jachty a mercedesy. A i na těchto stránkách je několikrát velmi jasně ukázána statistika výdělků, kolik je třeba lidí, práce, jaký je “odpad”, kolik je velkých odznaků (tj.ty s těmi miliony) a rozhodně s toho vyplývá, že to není každý. To přeci není žádné pozitivum, ale jasně poukazano na překážky.
Vždyť např. Je zde uvrdeno, že jen na platinovou úroveň se nedopracuje přes 98% zaregistrovaných.
(Platina je něco okolo 40-50 tis.měsíčně a to rozhodně nejsou miliony a na nový Mercedes. Jenže většina kritiků neumí počítat a myslí si, že už to je bohatství a tudíž i ten Mercedes. Jako chápu… pokud berou v práci 18 tis, tak 50 tis.je pro ně vrchol, často si to berou jako půjčku, ale 50 tis.rozhodně bohatství není ).
Takže tyto stránky rozhodně nelze nazývat oslavou a slepou propagandou Amway byznysu. Překážky a úskalí tu zveřejněna jsou….ale jak jsou v kontextu informací, faktů a i pozitivních výsledků, tak prostě nepůsobí tak skandálně, jako na kritických stránkách, kde záměrně zamlčí ta pozitiva a spoustu negativ si překroutí se záměrem pošpinit. Zde negativa člověk logicky pochopí a není z toho tak vykulený. Pochopí, že to tak všude na světě je. Takže dle mého je tu negativ dost. Jen hodně aktivních amwayáků nemůže souhlasits ttím článkem o MLM, protože ten prostě nesedí na naší činnost. Není MLM jako MLM. OVB je totálně jiná než M&M reality než Oriflame, než Amway. Stejně jako není auto jako auto klidně od stejné značky. Kamion Mercedes je totálně jiný než limuzína Mercedes S než dodávka Mercedes. Ano všechno to jsou auta, všechno je to Mercedes, ale co se týče prodeje, marketingové strategie, prodejen, cílové skupiny atd.se totálně liší a skutečně to nejde zevšeobecnit do jednoho článku. Pak je to slepenec jako ten článek o MLM, který na něco sedí ( v tomto případě třeba na prodejní MLM ), ale na něco je totálně mimo mísu, což je třeba v případě Amway. A myslím, že admin tu postupně rozebere všechny hlavni body, které na Amway z toho článku nesedí a proč.
@Top gear
Já bych to řekla jednoduše, pominu všechny věci kolem franchisingu a vezmu jenom hodnotu licence na McDonalds, která je kolem 20mil Kč a tu si musí zaplatit člověk. Navíc většinu z těch peněz musíš mít prokazatelně vydělanou, ne že si na to vezmeš úvěr….Mám otázku kolik lidí v 100.000 městě má na to inevestovat 20mil kč? A když už máš na investici 20mil Kč, polezeš do města, které už svůj potenciál prakticky vyčerpalo?.
Možná by bylo dobré k té tvorbě vlastní konkurence také říct, že je v zájmu všech lidí, kteří podnikají v Amway, aby jim co nejvíce nových lidí v byznysu zůstávalo, nepouštělo jej a aby se něco dělalo, jinými slovy, aby se to i tomu poslednímu dole vždy vyplácelo. Snahou také je (a to je velký rozdíl oproti ostatním MLM) vytvořit si především přátele, se kterými pak společně podnikáte. Netvoří se tu tedy jen obchodní vztahy, ale i osobní. To je něco, co lidem mimo náš systém většinou vůbec nedochází. Nechci rozebírat úplné detaily, to by bylo na dlouho. Moje skupina čítá něco okolo 100 lidí (zatím), nikdo z nich mi nekonkuruje v maloobchodě, ani v mé skupině nevím o lidech, kteří by si vzájemně konkurovali. Pocházím z městečka, kde žijí cca 3.000 obyvatel, jen odtud mám ve skupině 5 lidí, a neřeším žádný problém s vlastní konkurencí. Naopak, když se nad tím tak zamýšlím, tak tam je potenciál ještě mnohem větší.
JIRKA C
Jaký lék má na vlastní konkurenci autor v článku
Omezit počet nově nabíraných členů pod určitým uplajnem – ten jich může nabrat celkem jen určitý počet (absolutní číslo), nebo jen určitý počet za měsíc či jinou jednotku času, nebo povolit přizvání nového člena jen v případě, že jeho oblast působení je dostatečně geograficky vzdálená. I když taková pravidla zpomalují růst firmy, minimalizují problém s vytvářením vlastní konkurence. Ve spojení s předchozím požadavkem (realizace alespoň minimálního vlastního prodeje) by měla být snížena snaha soustředit se pouze na nábor nových členů.
Zákaz náboru geograficky blízkých spolupracovníků prakticky vyloučí i konkurenty z vlastního sociálního okruhu.
Další možností je omezení počtu členů (napříč celou organizací) v jednotlivých operovaných oblastech, aby se předešlo “místnímu přesycení trhu” jelikož problém nastává s udržitelností – v okamžiku, kdy si prodejci konkurují do té míry, že se na trhu “neuživí”. Nadměrné obsazení trhu prodejci vede k jejich slabým příjmům, frustraci a zklamání – a to v důsledku vede k pomlouvání MLM prodejního systému a firmy, která jim takto mizernou pozici nabídla jako “příležitost”.
@Top gear
To snad ne! Co takhle ten podnik rovnou zestátnit a regulovat se vším všudy? Že po čtvrt století v kapitalismu a volného trhu někdo dokáže navrhnout něco takového, co hraničí s komunismem, to jsem tedy na této diskuzi nečekal.
Konkurence mezi distributory (pozor, neplést s nesmyslným pojmem vlastní konkurence upline-downline), stejně jako mezi jakýmikoli jinými obchodníky je nutná! To je to, proč uspějí jen ti, kdo to dělají správně. A Ty bys ji chtěl zrušit?!
A ještě mi prozraď, proč chceš za každou cenu regulovat něco, kde je konkurence téměř nulová. Na českém trhu je počet VPA řádově několik tisíc a to ještě ne všichni jsou aktivní. Kolik znáš aktuálních distributorů? Neptám se teď na to, kolik jsi jich za svůj život potkal, ale kolik jich ve svém okolí znáš aktuálně aktivních. Tobě připadá, že si mezi sebou nějak konkurují? Mně tedy rozhodně ne.
Proboha, Top Geare, ukaž mi prosím, KDE JE VE SVĚTĚ PROBLÉM s tvorbou vlastní konkurence u společnosti AMWAY??? Přesně to, co tu píšeš, je u Amway ÚPLNĚ MIMO MÍSU, je to přímo proti její filozofii. Amway i VPA jsou naopak HRDÍ na to, že nikoho nikde (krom specifických trhů, kde to nařizuje zákon – jako Čína apod.) neomezuje v šířce (tj. počet členů osobně zasponzorovaných) ani v hloubce, o geografii nemluvě. Spousta firem, které fungují na binárním systému nebo matricovém systému, právě tato omezení mají (říkám tomu parodie na MLM). Ta omezení jsou pro členy vždy méně výhodná než pro samotnou firmu! Jak jsem psal výše, podívejme se na kvalitní fakta – Amway je NEJVĚTŠÍ společnost v síťovém marketingu, resp. v celé oblasti přímého prodeje, na světě. Její obrat prakticky NEUSTÁLE ROSTE! Je po Microsoftu 2. komerčně nejúspěšnější fírmou na světě co se týče počtu vyprodukovaných dolarových milionářů! Asi něco dělá dobře a ví, jak to dělat dobře i dál. – Dál viz mé příspěvky, které jsem před chvílí uvedl u článku “Můžu v Amway přijít o peníze?”, nebudu to sem zbytečně kopírovat.
Ještě doplním, že firma Amway je příležitostí pro každého. Všichni mají stejné podmínky a záleží tak na jejich schopnostech pracovat a učit se a dávat si cíle apod. Kdyby použila jakákoliv omezení, ten, co v Amway neuspěje (a sám nevím, co by to mělo konkrétně znamenat), by neuspěl i s těmito omezeními, a naopak. Omezováním by se Amway zařadila mezi ty tisíce dalších firem, které o sobě tvrdí, že jsou lepší než Amway, ale zatím to fakt nikde žádná nedokázala potvrdit v číslech. Navíc takovéto omezování schopných lidí v uspívání mi silně zavání socialismem až komunismem – a to je pěknej smrad.
@Top gear
Pořád přemýšlím, jak Ti to vysvětlit, abys to uviděl. Jenže dokud se s Tebou budeme bavit z Tvé pozice pouze na teoretické úrovni, pak to bude opravdu boj s větrnými mlýny. Abych tu nikoho neupřednostňoval, navrhuji, aby sis vyhledal, který školicí systém v Amway je ten nejúspěšnější, pak si našel na stránkách Amway nejbližšího VPA v Tvém okolí, zkontaktuj ho, zjisti, jestli do tohoto systému patří, jako moc je aktivní, nech si od něj vysvětlit marketingový plán, zaregistruj se, dej tomu rok práce pod vedením svého up-lina a školicího systému a pak se vrať na tuto diskuzi a diskutujme. Pak se budeme bavit na úrovni, protože teď si pořád meleš svou, ačkoliv Ti tu již několik lidí řeklo, že ten článek je úplně mimo, ať si tam autor píše o Amway, co chce. Mám chuť napsat sem ještě několik příspěvků s různými dalšími argumenty, ale nepovažuji to za nutné a radši půjdu spát.
@Top gear
Hmm. Tak tohle je ta nehorší zhovadilost, kterou jsem na téma Amway businessu kdy četl. 🙄 Člověk, co to napsal se musel učit u Mao Ce Tunga, Lenina nebo u Evropské Unie.
Stačí si přečíst, jaká slova se v té slátanině nevíce opakují:OMEZIT, ZAKÁZAT, ZPOMALIT, REGULOVAT, SNÍŽIT!!! Ten ignorant, který to vyplodil, asi vůbec nebere v úvahu, že se jedná o NEZÁVISLÉ PODNIKÁNÍ!!!
Doufám Top Geare, že jsi to sem napsal jen proto, abys nás Amwayáky trochu podráždil a vyprovokoval, a že doopravdy nesdílíš zhovadilé nesmysly, citované v tvém příspěvku, protože jinak bych si musel hóóódně poopravit názor na tvé schopnosti myšlení. 😉
Mě by jen zajímalo, co vede originálního autora těch blábolů, očividně naprostého ignoranta, který nemá ani páru o MLM a o Amway, aby plodil takové hámotiny a ještě je zveřejňoval, aby všem, kdo mají i ty nejmenší praktické zkušenosti byl jen pro smích. 😆
@Top gear
Top geare, co Ty si vůbec myslíš, že aktivní člen v Amway dělá?
A jakou máš s Amway osobní zkušenost?
Nechci se Tě absolutně nijak dotknout, ale ten autor sice píše tu teorii tak hezky sofistikovaně, uhlazeně a rádobyodborně, ale s realitou to nemá nic společného. Naopak…..všechny MLM, co použivají podobné rady, tak rozhodně neprospívají – naopak.
Jako upřímně…zažil jsi někdy v Amway, že by se trh nasytil a lidi chudáci neměli komu prodat Amway produkty a ani nikoho zaregistrovat, protože všichni už všechno měli koupené, či už byli v Amway aktivně zapojeni??? Jako fakt konkrétní příklad. Né jen teorii z papíru, kterou si někdo vydedukoval. Omlouvám se, ale fakt blbě vydedukoval. Todle jsem v praxi opravdu nikdy nikde nezažil.
K článku co sem vložil bych dodal,že přes to všechno si myslím,že velmi schopný obchodník(distibutor) se dokáže s vlastní konkurencí a jinými překážkami popasovat.Na druhou stranu i méně schponý obchodník,ale stále dobrý může mít výsledky pokud není v oblasti trh nasycen.Chápu že vás to rozohnilo,každá kritika systému je nepřípustná,ale spíš ten článek berte jako jeden z receptů jak předejít neúspěchu.
@Top gear
Hele Top Geare. Základní otázka: Viděl jsi někdy vysvětlený marketingový plán Amway??? Protože nikdo, kdo viděl a pochopil plán, by nemohl obhajovat ty kraviny, které tady cituješ. Viděl jsi plán nebo NE???
Díky za odpověď. 😉
@Top gear
Top Geare, napsat, že kritika je zakázaná bylo opravdu hodně trapný. Kritiku tu nikdo nezakazuje. Nebo snad obhajobu a vyvracení smyšlených věcí považuješ za zakázání kritiky??? Jaký styl by Ti tedy připadal přijatelný k vyvrácení té očividné nepravdy v článku o saturaci? Zatím mi totiž připadáš jako člověk, který to co tam je považuješ za pravdu a nehodláš s tím hnout ani o píď. Ale přesto znovu opakuji, že se v tom článku popisuje něco, co se nikdy nestalo. Jestli máš informace o opaku, předlož kdy a kde konkrétně nastalo, že se trh Amway nasytil???
Teorie je věc jedna, ale co praxe? Stalo se to někdy v praxi? Tedy kromě Říše Fantasie…..ale je fakt, že pohádky o saturaci letí světem od založení Amway……taky Neverending Story :-))) Ale skutečně je to jen pohádka. Nebo jsi v reálu něco takového zažil? Předlož konkrétní příklad, ale neobviňuj tady ze zakázané kritiky. To je dost laciný a dost podlý, nehodný Tvého dosavadního korektního stylu diskuse
Jeremy
Viděl a slyšel a to několikrát od kamaráda a jednou od cizího.Já vím asi si myslíš,že jsem ho nepochopil,ale ne ne já neuvěřil.Obhajuji za určitých okolností absolutně logické věci.
alex
Ty si to nepochopil,dám příklad.Máš malou vesnici 100lidí z toho je 10 lidí z vesnice v amway.Je jasné že všech těch 10 lidí se neuživý trh se na tom místě nasytil.Co ti zbývá abys neskončil,jít jinam o vesnici,město dál a doufat že to tam již také nenastalo.Nevím co v tom hledáte za vědu,je to naprosto logický.
Top Geare, tak jinak. Můžeš jmenovat konkrétní příklad vesnice, kde je 100 lidí a 10 z toho dělá Amway a už by neměli kam expandovat v rámci ČR? Neříkám, že by se mi ta představa nelíbila, protože kdyby tu bylo tolik distributorů, že by se jich potkalo 10 v jedné vesnici, tak tady v ČR budou opravdu hodně vysoké odznaky. 🙂 Ale ta situace, kterou popisuješ nenastala dosud NIKDE na světě a to ani na nejúspěšnějších trzích Amway. A i tak je z těch trhů spousta vysokých odznaků (čti distributorů, kteří vydělávají peníze). Takže jestli už si nenecháš vysvětlit, že se mýlíš a počítáš s tím, že k té situaci jednou dojde, nebylo by chytřejší být u toho, když se ten trh bude zaplňovat a něco na tom vydělat? 😉
@Top gear
Podle té tvé teorie bude trh zasycen vždycky, protože když z trhu “vysekneš” jen jednu část, kde zrovna je obchod/distributor, a zanedbáš všechno okolo, pak vždycky dojdeš k nesmyslnému závěru, že trh je v tomto konkrétním místě zasycený. Ale tohle je přesně jádro pudla, o kterém se tu bavíme. Prostě nejde říct, vezmeme jen 25000 distributorů, přičteme k nim členy jejich rodiny (krát 4), takže jsme na 100.000 a řekneme, že ve skupině těchto 100.000 lidí už je trh zasycený, protože zbylých x milionů dospělých lidí v ČR prostě nebudeme uvažovat! Proto se tě Jirka ptá na to, zda můžeš jmenovat jedinou zemi, kde někdy v historii nastala situace, kdy by už byl trh tak obsazený, že by nebylo koho registrovat nebo by nebylo komu prodávat zboží. Trh není jedna vesnice o 100 lidech. Trh v ČR je podstatně větší a trh v CLOS regionu asi 200 milionů lidí, z čehož valná část bude ve věku 18+ a ti, kdo ještě nejsou, do toho věku postupně dorostou. A distributorů na celém světě jsou zatím jen 3 miliony. Tak jaképak nasycení???
admin
Ale jaj boha mária,vždyt neříkám že nejde expandovat,abys uspěl právě musíš expandovat do jiného města,státu,světadílu.Ted si vem ten paradox co sem psal kdyby bylo opravdu Ze 100 lidí v čr 10 v amway byl by trh nasycen,bylo by zde mnoho diamantů ano ale i mnoho lidí,kteří by nevydělali nic.Museli by do jiného státu,kde je ještě potenciál a není taková konkurence.V ČR není trh nasycen to je snad každému jasné,některá místa v ČR májí určitě větší potenciál než jiná a to je základ úspěchu.
Top Geare, vrať se zpátky do reality. Řešíš podobné nesmysly, jako co se stane, když se všichni rozhodnou, že budou péct housky. Ta situace, o které píšeš, nikdy nenastane (i přesto na tom může spousta lidí vydělat). A i kdyby to nastalo, tak to “nejhorší”, co se těm “posledním” může stát, je, že budou mít registraci a můžou si nakupovat zboží se slevou, počkají, až doroste nová generace a můžou vesele sponzorovat.
Tato debata je o ničem, protože řešíme co by, kdyby…
Ale fajn, že přiznáváš, že trh Amway není nasycen. Takže co je vlastně pointou Tvého příspěvku? Mýtus o “vlastní” konkurenci mezi upline-downline je snad dostatečně logicky vyvrácen v tomto článku, konkurence mezi distributory je malá až nulová, takže kde je problém? Že podle nějakého internetového žvanila na druhém konci světa někdy v budoucnu může nastat situace, kdy se trh nasytí (přestože za celou dobu se nezasytil v žádné zemi)? A to je důvod, proč je Amway podnikání špatné a nemá smysl ho dělat? Tuhle “logiku” opravdu nechápu…
Kde sem to tvrdil čoveče že nelze získat zákazníky.Jsou místa,lokality kde je trh nasycen nebo minimálně kde je omezen potenciál růstu pro nábor nových zákazníků,členů s tím snad budeš souhlasit.A souhlasíš že je z takové lokality lepší expandovat jinam?
Jistě, u mě v domácnosti je také trh nasycen. Mě už nikdo další nezasponzoruje, když už jednu licenci mám. Ale proboha, to přece neznamená, že můj soused nemůže v Amway uspět! Já myslel, že se bavíme o nasycení jako o situaci, která novým lidem znemožňuje úspěch, ale teď vidím, že tato debata je o úplně něčem jiném.
Ty tvrdíš, že jsou oblasti, kde trh nasycen a nebo je omezen potenciál růstu. Kdo to omezil a čím? Hranicemi města nebo vesnice? To přece nemyslíš vážně! Opravdu se domníváš, že lidé v dnešní době žijí izolovaně v jedné vesnici a neznají nikoho z dalších vesnic nebo měst?
ano krásně si to napsal u tebe v domáctnosti je omezen potenciál růstu a proto půjdeš kam jinam.A takto to pokračuje ve větších měřítkách.Přece takto to autor článku myslí.Pokud je na jednom místě více distributorů,je třeba změnit lokalitu nebot v tamté je velká konkurence.jak jednoduché,ale kdo to neudělá nevydělá.
A dočkáme se konečně konkrétního příkladu toho “většího měřítka” nebo nedočkáme? Ty (resp. ten autor) uvažujete takto: když já se pustím do Amway, celá má domácnost je saturována a já už nemám šanci uspět, protože jinde je to určitě stejné. Já jen říkám, že to všude stejné není!!! Za 55 let činnosti Amway ještě nikdy nenastala taková situace! Prostě vždy bylo, je a bude kam expandovat. O tom je jakýkoli obchod. Teď už se totiž nebavíme o Amway, ale o principech jakéhokoli obchodu. Podle toho autora by asi bylo nejlepší sedět doma a nic nedělat, protože jakmile něco začnu dělat, hrozí mi “riziko”, že to samé začnou dělat všichni na světě… Tahle debata je fakt o ničem.
@Top gear
Top Geare, jestli to správně chápu, snažíš se dokázat, že je možné trh nasytit,je to tak? A jako příklad uvádíš vesnici o 100 lidech.
Ale bohužel tu opravdu máme zásadní rozpor mezi teorií a praxí…….jak už to tak velmi často bývá v jakékoliv lidské činnosti.
Rozdíl v teorii článku a praxi Amway podnikání od roku 1959 je, že k saturaci trhu v praxi nikdy nedošlo. To že to autor teoreticky předpokládá je sice hezky napsáno, ale v praxi se to NIKDY nestalo a vůbec se k tomu neblížíme podle všech číšel i statistik. Vždyť jen nových maturantů v ČR je ročně více než je počet zaregistrovaných lidí v Amway. Takže potenciál se spíše rozšiřuje.
Rozebírat příklad vesnice o 100 lidech je s odpuštěním nesmysl. Vesnice o 100 lidech nemá tržní potenciál ani pro květinářství….to dá přeci logicky rozum. Ale takové jsou prostě vesnice o 100 lidech…….lidé, podnikatelé se tam musí chovat jinak než ve městě. Nebo to jako vesničan z vesnice o 100 lidech ( či jen obyčejného paneláku o 100 lidech ) když nenajdeš holku od vás, tak budeš v celibátu? Ne…prostě chápeš, že to je charakteristika vesnice o 100 lidech (nebo paneláku o 100 lidech ) a jukneš jinam. Nikoliv obviňovat “balení holek” že nemá potenciál. A stejně špatný potenciál má vesnice či činžák o 100 lidech i na hledání kamarádů a tisíce jiných činností.
A myslím, že žádný amway distributor neočekává, že bude vydělávat desetitisíce korun měsíčně ve vesnici či paneláku o 100 lidech, ale ani v ulici o 100 lidech apod.. To dá přeci každému rozum. Amway je PŘÍMÝ PRODEJ, tj.prodej realizovaný mimo kamenný obchod PŘÍMO k zákazníkovi…..takže už v té základní myšlence je počítáno s tím, že nedřepíš jen v jedné vesnici, či ulici, či ve výtahu svého paneláku o 100 lidech, či v kamenném obchodu, ale prostě jdeš zákazníkům, či distributorům naproti.
Prostě vesnici o 100 lidech nemohu považovat za nějaký trh pro milionové obraty, o které těm aktivním jde. A takové se tvoří minimálně na úrovni krajů či státu. A žádný stát nikdy neměl a ani nemá trh Amway nasycen. Ani se to k tomu neblíží. To nejsou naše výmysly…to je prostý fakt. Pokud máš nějakou jinou informaci, prosím, předlož jí. Ale bez té teorie. Pokud je ta teorie autora článku pravdivá, tak by se za 55 let už někde projevila, nemyslíš? Tak nám zkus povědět kde? Já tuším, že nevíš. Ale prosím Tě při Tvé inteligenci, zkus se nad tím zamyslet, uvědomit si, že Tě tu nikdo nepeskuje a nemusíš za každou cenu dokázat pravdu toho článku….prostě jsi jen uvěřil dobře znějícímu článku, ale po hlubším promyšlení faktů ( např.to, že k saturaci za 55 let nikdy nikde nedošlo ) přiznat, že to nebyla úplně tak pravda a nechal jsi se tím zmást. Saturace Amway trhu a vytváření vlastní konkurence v nějakém šírším uzemí prostě neexistuje.
admin
Táák přesně si to napsal no konečně,jedná se o principech jakéhokoli obchodu a stejně budete psát rozsáhlá souvětí,protože tomu autor článku vůbec nerozumí.Tahle debata fakt není o ničem a proto končím,někdy možná “naviděnou”
PS:za domácí úkol si přečtěte článek,jistě tam najdete odpovědi na některé vaše otázky.
Takže jsem měl pravdu, autor nabádá všechny lidi, kteří chtějí začít s obchodem, aby raději nic nedělali, protože trh se může zasytit… Toho konkrétního příkladu, kde se trh nasytil, se ale samozřejmě nedočkáme. Jak už tady totiž psali jiní, ani se ho dočkat nemůžeme, protože saturace zatím nikde nenastala. Proto mají lidé, kteří do Amway vstupují dnes, stejnou šanci dosáhnout úspěchu jako ti, kdo začínali před 10, 20 nebo 50 lety. Souhlas?
Jinak, dnes po půlnoci je připraven ke zveřejnění další článek – tentokrát se čtenáři dozvědí, k jakému závěru ohledně saturace trhu došel americký soud v roce 1979, když tuto otázku řešil. 🙂
Diskuze s Top gearem o Amway mi připomíná toto 😀 :
https://www.youtube.com/watch?v=rqXVMPp0_Bk
Please allow cookies by clicking Accept on the banner
@Top gear
Moc autorovi fandíš. Odpovědi na své otázky hledám u úspěšných lidí z mé vzestupné linie, kteří mají zájem, abych v obchodě uspíval. Jediná otázka by snad byla, kolik hodin věnoval autor sepsání toho žbleptu a zda by nebylo lepší, kdyby si našel jiného koníčka. 🙂
@Top gear
Top Geare, vybízíš nás, aby jsme si tu něco četli, ale sám si nečteš odpovědi. A navíc nám cpeš “do úst” imaginární odpovědi o milionových apod.
Ale sorry, jakou odpověď chceš slyšet na článek, který teoreticky popisuje něco, co se nikdy nikde nestalo a ani to nehrozí? Jako sorry, to si asi upadnul. Jakou čekáš odpověď….to že si padnem na zadek a budeme tleskat tomu sci-fi článku? To se tak chováš i v reálném životě? Takže protože je teoreticky možné, že nás zasáhne meteorit, tak už si tvoříš zásoby a buduješ bunkr? A protože je teoreticky možné, že Tě uštkne uniklý jedovatý had, tak máš u sebe antisérum?
My Ti tu sdělujeme, že článek je teorie, která nikdy nenastala a Ty to ignoruješ, a vymýšlíš nesmyslné příklady o saturaci, ale nic konkrétního co se kdy stalo jsi nedodal…ani jsi nemohl, protože se to sakra nikdy nestalo. Tak o co Ti jde opravdu netuším?