Přinášíme odkaz na zajímavý rozhovor s generální ředitelkou Amway pro Česko a Slovensko, paní Ildiko Dikošovou, publikovaný serverem seznamzpravy.cz. Zajímá Vás, jak si vede přímý prodej a firma Amway na domácím trhu a v zahraničí? Jaké novinky firma plánuje zavést v odměňovacím systému pro úspěšné distributory (Vlastníky podnikání Amway)? Jaké nové výrobky se chystá uvést na trh?
Celé video s rozhovorem si můžete pustit na této stránce.
Už se těším na ty nové odměny. 🙂
V roce 2019 se v ČR ještě najdou lidé, kteří dělají Amway??
To se teda dost divím…
Divit se je Vaše svaté právo. Já se zase divím, že se v dnešní době mohou najít lidé, kteří po 60 letech (v ČR 25 letech) existence této firmy zpochybňují, že Amway funguje, a diví se, že to někdo dělá. A to je zase moje právo.
Amway je největší firma přímého prodeje s obratem 8,8 miliardy USD a své zboží neprodává jinak, než přes distributory (Vlastníky podnikání Amway, VPA). Takže ano, i v roce 2019 se zřejmě našli a nacházejí lidé, co to dělají. Tolik nám říká logika a zdravý selský rozum. Nebo ne?
Možná to jenom pan David myslel tak, že když je 30 000 členů a plán tržeb na rok 2020 je půl miliardy, tak kolik si asi tak může přivydělat průměrný nový distributor?
Abychom mohli tedy odpovědět na tuto otázku, potřebujeme vědět v prvé řadě definici onoho “průměrného” distributora. Jak jej tedy definujete? Kolik hodin denně se věnuje svému podnikání? Jak velkou skupinu vybudoval? Jakého obratu dosáhl a v kolika větvích?
Předpokládám, že si nemyslíte, že všech 30000 registrovaných lidí by mělo vydělávat stejně bez ohledu na množství práce, kterou odvedli?
Pokud chápete matematiku výpočtu odměn, tak by Vám mělo být jasné, že nový distributor bude odměněn přesně podle svých zásluh z obratu, který vytvořil. Tedy pokud vstoupíte Vy v době, kdy je obrat půl miliardy, a zvýšíte jej o 6 milionů Kč ročně (500000 Kč měsíčně), budete na 21% a Váš příjem bude záviset na procentuálních rozdílech mezi Vámi a Vašimi osobně sponzorovanými lidmi a může se pohybovat třeba kolem 50000 Kč/m. Bude Vás v tu chvíli zajímat, kolik vydělává hypotetický “průměrný” distributor, tj. po započtení neaktivních lidí, nebo Vás bude zajímat, kolik si můžete vydělat za práci, kterou jste ochoten odvést Vy? Jakou vypovídací hodnotu bude mít pro Vás příjem průměrného člověka, který se možná věnuje svému podnikání jednu hodinu týdně, když Vy budete ochoten se mu věnovat 8 hodin denně? Je to podobné, jako byste žádal o místo ředitele ČEZu a svůj příjem si dovozoval z toho, kolik bere průměrný zaměstnanec ČEZu včetně uklízeček. Nebo se budete rozhodovat podle toho, jestli nabídka bude srovnatelná s platy ředitelů jiných obdobných firem? Tipoval bych si, že spíše to druhé. Proč by to tedy v případě Amway mělo být jinak?
Pokud do průměru započítáte i neaktivní lidi, tak se přece nesmíte divit, že Vám vyjdou nesmysly.
Snad jsem to napsal dostatečně srozumitelně…
Průměrný distributor, a to je čistě můj suběktivní názor ten, který výrobky sám používá a má i nějaké odběratele(10-15), tomuto přivydělku se věnuje po zaměstnání tudiž několik hodin denně. A jelikož je průměrný tak má pár lidi pod sebou v jedné linii (3-5) a každý nakoupí za měsíc v průměru za 200kč
Píšete, že má 10-15 odběratelů (tedy to chápu jako maloobchodní zákazníky). Teď ještě vědět, kolik zboží jim prodává měsíčně a můžeme si spočítat marži. Pokud zákazníci nakoupí každý za 200 Kč (ve VO cenách), jak uvádíte u distributorů, pak jeho hrubý výdělek bude cca 600-900 Kč.
Pokud se onen hypotetický distributor věnuje svému podnikání několik hodin denně, pak mi to ale nehraje s tou jednou linií. Leda by byl ve svém podnikání na začátku. Pokud má jen jednu linii o 3-5 lidech a k tomu svůj obrat, jaký výdělek byste si představoval Vy za takovouto odvedenou práci, tedy za vytvoření osobního obratu 2000-3000 Kč a za jednoho člověka zaregistrovaného osobně?
Napsal jste to dostatečně srozumitelně, ale bohužel jste mi neodpověděl na moji otázku, tak to tedy skusím jinak. Firma působí na našem trhu mnoho let a její distributoři už mají svoji sít klientů. Průměrného nového distributora definuju, tak že výrobky sám používá a měsičně prodá svým deseti zákazníkům zboží za 2500kč. Jelikož je nový tak to dělá při zaměstnání a tudiž se tomuto přivydělku věnuje několik hodin denně.
Citace: Pokud do průměru započítáte i neaktivní lidi, tak se přece nesmíte divit, že Vám vyjdou nesmysly………….. do žádného průměru jsem nic nepočítal, ptám se na nové distributory, a Ti předpokládám nebudou neaktivní.
Maloobchodní prodej mu vynáší přibližně 30%, pokud se drží doporučených MO cen. Takže to je 2500 Kč x 30% = 750 Kč. Ale pro to, abyste spočítal celkový příjem, musíme vědět více informací.
Píšete, že se onen hypotetický distributor věnuje svému podnikání několik hodin denně. Jak dlouho onen distributor vydrží být aktivní, resp. jaké má výsledky po týdnu, po měsíci, po půl roce, po roce? Uvažujeme někoho, kdo dělá prezentaci pro 10 lidí denně a po 9,5 letech je Crown Ambassador jako Esther Kim? Nebo uvažujeme někoho, kdo to ukázal svému jednomu kamarádovi, ten mu řekl “ne” a on to vzdal?
Kolik lidí má celkem ve skupině, v kolika větvích, jak je rozdělen obrat?
Myslím, že vysvětlení je dostatečné………. To bylo jen tak na rozehřátí. Nyní bych rád dostal odpovědi na otázky, které při sledování rozhovoru s paní ředitelkou nezazněly a mě tak nějak automaticky napadly.
1)Eticky kodex: Máte etický kodex, to je hezké, ale jak je postihován spolupracovník který etický kodex nedodržuje, nebo jinak, kde se má obrátit člověk, který si myslí, že distributor Amway nedodržuje etický kodex? Uvedu příklad, do restaurace přijde člověk se svým vlastním nápojem a konzumuje ho tam, podle obalu vidíte, že se jedná o nápoj od Amway a o návštěvníkovi restaurace víte, že vlastní licenci Amway, tudíž, se dá usuzovat, že je to nezávislý vlastní podnikání a dostal do ruky etický kodex, o tom že se v restauraci vlastní jídlo nebo nápoje nekonzumují všichni víme, takže jak postupovat?
Předpokládám, že na tyto stránky chodí spoustu spolupracovníku, zákazníku a distributorů Amway, tak mě budou zajímat Vaše názory, nemusíte mi ihned odpovídat na všechny otázky, ale rád budu znát Vaše názory. Děkuji a přeji hodně úspěchu v podnikání.
Pozn. admin: Původní dlouhý komentář dotýkající se několika rozdílných bodů bude rozdělen kvůli přehlednosti do několika komentářů a jednotlivé části budou zveřejňovány postupně.
Příklad, který uvádíte, je spíše otázkou slušného vychování. Samozřejmě že pokud přijdu do restaurace, není slušné si tam vytáhnout vlastní nápoj. Každopádně každý dospělý člověk bude řešit takovouto situaci na místě, než žalovat na firmě, že někdo z distributorů si někde otevřel XS. Váš příspěvek mi vyzněl tak, že jste majitelem restaurace a máte problém s tím, že si tam někdo přinesl vlastní nápoj. V tom případě je řešení prosté: prostě jej vyhoďte. Pokud Vám ale restaurace nepatří a jen jste podobné chování zahlédl z pozice zákazníka a nyní mluvíte tzv. “za majitele”, pak je to věc, která Vás prostě nemusí zajímat. Existuje totiž hned několik případů, kdy ta celá situace nemusí být nutně tak černobílá, jak ji vidíte Vy. Například:
1) Existují zařízení, kde se nápoje nesoucí značku Amway prodávají a Vy si je tam můžete koupit. Podle smlouvy takový majitel musí plechovku otevřít a Vy ji konzumujete v jeho podniku. Logicky Vás takový majitel nevyhodí.
2) Může to být klidně tak, že majitel restaurace, který má registraci u Amway, si pozve svého uplina, aby pro něj v jeho podniku jeho lidem ukázal plán, zaškolil nové lidi apod. Takový člověk zcela jistě nebude nic namítat, když si jeho upline otevře plechovku XS.
3) Majitel, který má registraci Amway, může poskytnout svou restauraci svým downlinům, aby měli kde ukazovat tuto příležitost novým lidem.
4) Může existovat dohoda mezi dotyčným distributorem a majitelem restaurace ve smyslu: já si budu dávat schůzky pravidelně tady a přivedu sem svoji skupinu. Já i moje skupina si vždy něco objednáme, ale chci si v rámci propagace otevřít plechovku XS. Pokud je tato dohoda výhodná pro obě strany a majitel na ni přistoupí, nikoho dalšího to nemusí zajímat.
Všechny výše uvedené body jsem zažil v praxi, nejsou to tedy jen nějaké teoretické situace, ale skutečné případy, které se dějí.
Znovu opakuji, obecně není slušné do restaurace přinést si své jídlo/pití a konzumovat jej, ale pokud to nevadí majiteli, tak než začnu podnikat kroky proti tomuto jednání, zeptal bych se na důvody, proč mu to nevadí a proč dotyčného nevyhodí. Klidně to totiž může být jeden z výše uvedených případů (nebo nějaký jiný). A pokud nejsme majitelé, pak nám do případné dohody mezi majitelem a dotyčným distributorem nic není, obzvláště v případě, že o nich nic nevíme.
Pokud se týká porušování Etického kodexu, pak je na místě obrátit se přímo na firmu Amway. Pak bude záležet na míře provinění. Amway ve většině případů volí cestu nápravy. Je to logické, protože distributor je vlastníkem svého podnikání a firma mu nemůže nařídit, jak má své podnikání budovat. Pokud se tedy pohybuje v rámci pravidel a jedná se jen o nějaký malý exces, jde se cestou proškolení. Pokud se jedná o soustavné porušování, je na místě varování. Teprve když selžou veškeré pokusy a distributor např. poškozuje jméno firmy, může dojít k pozastavení bonusů do doby, než dojde k nápravě. V extrémních situacích může dojít až ke zrušení licence, ale k tomu se přistupuje zcela výjimečně, pokud selžou veškeré ostatní pokusy o nápravu – např. když je ohroženo fungování celé pobočky, typicky tzv. Politika nulové tolerance vztahující se k operování na dosud neotevřených trzích.
K tomuto tématu se mnohokrát vyjadřovali i zakladatelé Amway, protože se jedná o velice citlivé téma. Zrušení licence v MLM totiž může nabourat důvěru všech distributorů. Proto se k němu přistupuje jedině tehdy, když se jedná opravdu o závažné provinění. Z dlouhodobého hlediska má takové opatření jednoznačně pozitivní dopad – když se zbavíte černých ovcí, všem se pracuje lépe.
Stačí takto jako vysvětlení, abychom se mohli přesunout k dalším bodům?
A nebo za 5)..proste se zeptam “jestli nebude vadit,kdyz si ho dam” …sám to takto dělám a téměř nikdy jim to nevadí… a když jim to trošku vadí, tak mi třeba dají svoji skleničku ať si to přeliji 😀
Jak říká Admin, je to jen o slušném chování a někdy se stačí jen zeptat…
Protože jsem stále nedostal odpověď na své otázky, znovu Vás žádám, ať se zachováte stejně jako já a odpovíte mi, než budeme pokračovat v debatě o ostatních otázkách, které Vás zajímají. Děkuji. Věřím totiž, že nejdřív se má ukončit a uzavřít jedno téma, než se načne další. A když odpovídá jen jedna strana, vypadá ta, co se neustále dožaduje odpovědí na další otázky a sama neodpovídá na nic
poněkud neslušně. 😉
Těším se na pokračování naší debaty, jakmile dokončíme načaté téma.
Pěkný večer, moc děkuji za Vaši odpověď. Stačilo to napsat stručněji. Jsem majitel – vyhodím. Jsem návštěvník – zachovám se nestranně a ignoruji. Třetí možnost- mají to spolu domluvené, a proto ignoruji a nevyjadřuji se. Naprosto ovšem rozumím Vašemu rozsáhlému sdělení o všech možných variantách proč tomu tak je, také chápu, že etický kodex a nahlížení na firmu je pro všechny zúčastněné v tomto podnikáni velice citlivé téma. Takže ještě jednou moc děkuji za odpověď.
Co se týče Vaší výzvy na odpovědi zadaných otázek: napsal jsem Vám dle mého názoru velmi dlouhou odpověď pod článkem k obratu za rok 2019. (Bohužel, zatím čeká na schválení moderátorem diskuse, jelikož jsem si nejdříve přečetl pravidla pro komentáře, zachoval se podle nich, tak si myslím že už to nebude dlouho trvat a bude můj příspěvek vidět) Kdyby se tak do několika dnů nestalo, a můj komentář stále nebyl schválen, tak prosím napište otázky heslovitě ještě jednou a pokusím se na ně odpovědět. Předem ovšem říkám, že na osobní otázky (moje postavení, rodina, příjem…atp.) nebudu reagovat. Na řečnické a zavádějící otázky budu reagovat obdobně, a jako správný muž nebudu dělat chytráka a když nebudu znát odpověď, po pravdě řeknu nevím.
O neschváleném komentáři nevím. Byl tu jen jeden velmi dlouhý komentář od Vás, ve kterém bylo šest otázek k různým tématům, ale ten byl u tohoto tématu, nikoli pod článkem o obratu. Vzhledem k délce komentáře a nesourodosti otázek jsem se kvůli přehlednosti diskuze rozhodl, že ho zveřejním postupně. Neporušil jste pravidla diskuze a ani to není nic proti Vám. Dělám to jen kvůli čtenářům, aby měli jednotlivá témata s odpověďmi pohromadě a nemuseli skákat z jednoho na druhé, pak číst mé odpovědi a opět skákat z jedné na druhou a pak znovu číst Vaše reakce na 5 různých témat, atd. Takhle vždy vyřešíme jedno téma a až ho uzavřeme, budeme pokračovat dalším. Doufám, že to takhle nevadí a bude to pro případné čtenáře přehlednější.
Slibuji, že nic nevynechám.
Ty mé dotazy byly v komentáři: https://www.amway-fakta.cz/seznamzpravy-cz-rozhovor-s-generalni-reditelkou-amway-pro-cesko-a-slovensko-pani-ildiko-dikosovou/#comment-29753
Jednalo se mi o to, že abychom mohli dospět k nějakému průměru, musíme si nejdříve nadefinovat, koho do toho průměru zahrneme. Protože stejně jako nejde průměrovat nezaměstnané se zaměstnanci na poloviční a na plný úvazek, tak nelze průměrovat registrované zákazníky, lidi, kteří pracují 1 hodinu měsíčně a lidi, kteří se Amway věnují 8 hodin denně. Tedy samozřejmě průměr technicky vzato spočítat můžete, ale u takovéhoto rozdělení dostanete nicneříkající číslo (viz článek Jaký je průměrný výdělek distributorů?)
Je jasné, že ani z hlediska odvedené práce nelze házet do jednoho pytle lidi na 3% a Founders Crown Ambassadory, kde ti první začínají a ti druzí jsou v Amway byznyse aktivní třeba 30 let.
Špatně jste mě pochopil, nepsal jsem, že nebyl schválen, ale že čeká na schválení (datum, které se ukazuje, je datem napsání komentáře, nikoli uveřejnění, to je až za pár dnů) To že dotazy jsou rozděleny mi nijak nevadí. Ohledně průměru, přehlednul jste, že dotaz se týkal nových distributorů, takže pod pojmem nový si představte někoho kdo je v systému do jednoho roku. Kolik času tomu věnuje je podle mého názoru jedno, protože měřitelné jsou výsledky, a to jsou prodeje. Je to jako když luštíte křížovku je jedno jestli to máte za 5 minut nebo tři hodiny, měřitelný je výsledek. Takže je třeba znát počet lidí s registrací do jednoho roku a jejich prodeje, ale jak jsem pochopil firma tato čísla nezveřejňuje, ale pouze odměny na jednotlivých úrovních. Toto je ta nejjednodušší definice průměrného nového distributora, dále by se mohlo pokračovat tak že odeberete 20% nejlepších a 20% nejhorších a to co Vám zůstane, nazvete průměrem. Dalo by se užít i jiné propracovanější definice, ale všechny naráží na fakt, že firma zveřejňuje jenom „hrubá“ čísla, max. obrat, a počet distributoru, a to je na dobry výpočet hodně málo. Ovšem kdyby se někomu u nás v ČR rychle (do jednoho roku) podařilo vyšplhat vysoko (smaragd, platina, diamant) zřejmě by o tom byla zmínka v tiskové zprávě. Tak mě napadá, jaký byl nejlepší výsledek v ČR do jednoho roku od registrace?
Nepřehlédl jsem, že se ten průměr týkal nových distributorů. Ale v podstatě jste si odpověděl na svou otázku sám. Z dostupných dat nelze vyvodit nic o tom, jak si povede nový distributor, vůbec nic. Přesto se o to spousta lidí pokouší a to tím nejhorším, nebojím se říct i nejstupidnějším, možným způsobem: vezmou obrat a vydělí ho počtem distributorů bez ohledu na jejich aktivitu (tj. zahrnou i registrované zákazníky). Tím pádem jim vyjde nesmysl a z toho vyvozují sáhodlouhé teorie, kterak se na tomto podnikání nedá vydělat.
V MLM se Vaše odměna neodvíjí pouze od Vašich osobních prodejů, ale i od prodejů skupiny. Člověk, který tvorbě sítě věnuje více času, má obvykle i větší skupinu, větší prodeje a větší odměnu. Nelze tedy říci, že je jedno, kolik času tomu věnuje. Není to jedno – aktivita je jedním z nejdůležitějších kritérií – obzvláště na počátku Vašeho podnikání.
Kdybyste přesto chtěl dělat nějakou smysluplnou statistiku, pak v prvé řadě musíte očesat ze statistiky registrované zákazníky, protože ti ani nemohou z titulu svého statutu získat peníze. Pak musíte odečíst VPA, kteří nic nedělají, a teprve s tím zbytkem si můžete hrát. Můžete jej rozdělit na lidi, kteří jen prodávají a nebudují síť (logicky asi nedostanou odměnu za obrat vytvořený jejich skupinou, když žádnou nemají), a na ty, kdo se věnují obojímu. A teprve tuto poslední skupinu byste měl rozdělit podle doby, za jak dlouho se dostali na jakou úroveň a porovnat jejich výsledky z hlediska vynaloženého úsilí apod. Jenže tyto údaje o vynaloženém úsilí samozřejmě firma nezná, takže je ani nemůže zveřejnit. Jde totiž o to, že každý má různé ambice. Člověk, jehož cílem je udělat 21% a stačí mu to, asi bude mít jiný postup v hierarchii než člověk, který chce za 10 let udělat Crown Ambassadora. Proto se tu celou dobu každého ptám, jaké jsou jeho ambice a co je on ochoten pro to udělat (viz ona otázka na to, zda se bavíme o Esther Kimové, která za 9,5 roku udělala úroveň Crown Ambassador).
Je tu na toto téma dost zajímavý článek, kde máte porovnané doby, které jednotliví lidé potřebovali na úroveň Diamanta v závislosti na době, kdy vstupovali a na jejich nejvyšší dosažené úrovni. Když se podíváte do tabulky, tak zjistíte, že doba, za kterou lze udělat Diamanta, je obdobná pro lidi s nejvyššími ambicemi (Crown Ambassador). A v rozporu s tím, co tvrdí kritici MLM, nezáleží na tom, jestli dotyčný vstoupil na začátku nebo desítky let po vstupu Amway na daný trh. Samozřejmě, že jsou lidé, kterým Diamant zabere delší dobu, ale také to jsou ve většině případů lidé, jejichž cílem není dosáhnout Crown Ambassadora.
Jinak řečeno: pokud chcete vědět, za jak dlouho může nový distributor udělat Diamanta, musíte koukat na lidi, kteří míří nejvýše – ti Vám ukáží, co je možné. Tam hledejte průměry (tam se i přiblížíte symetrickému rozdělení, takže ten průměr bude mít i nějakou vypovídací hodnotu). A pak je na Vás, jestli budete ochoten vynaložit stejné úsilí nebo jestli půjdete pomaleji svým tempem. Pokud půjdete pomaleji, pak to není o tom, že byste nemohl dosáhnout Diamanta dříve, ale o tom, že nejste ochoten vynaložit to úsilí, které je potřeba.
Nejlepší výsledek měl, pokud mě paměť neklame, Max Schwarz, ale to byla jiná situace. V době, kdy se otevíral trh, měl v sousední zemi úroveň Crown Ambassador. Pokud máte v 9 větvích tolik lidí, že se v nich najde dostatek kontaktů do Čech, můžete pak “obtisknout” svůj business do Čech a pokud Vašich 6 leaderů dosáhne v Čechách alespoň 21% a udrží to 6 měsíců ve fiskálním roce, je z Vás Diamant na českém trhu. Jinými slovy, ten druhý business budujete sice s českými kontakty, ale se sítí leaderů, kteří už předtím vybudovali třeba Diamanta v Německu. Tímto způsobem vybudovala své druhé businessy spousta dalších distributorů a nebylo to nutně vždy na nových trzích. Např. Patrick a Joyce Joe v USA nebo v Austrálii, což jsou jedny z nejstarších trhů. Nebo Holly Chen a Barry Chi v USA. V České republice si z poslední doby pamatuji lidi, kteří dosáhli 21% za cca 2 měsíce od vstupu. Atd. atd. Toto je opravdu o tom, co je kdo ochoten pro to udělat, nikoliv o tom, co “může” udělat. Výsledky distributorů se v tiskové zprávě nikdy nezveřejňovaly (alespoň ne v oficiálních zprávách).
Pokud vidíte příspěvek, který čeká na schválení, zkuste jej zkopírovat a vložit ještě jednou. Já tu mám pouze ten, který jsem rozdělil podle témat na více komentářů.
2)Youtuebeři: Paní ředitelka, řekla, že „využíváme služeb youtuberu“ Jak je využíváte, kolik jim platíte, nebo to je na bázi dobrovolnosti? dodržují při propagaci etický kodex?
Není mi známo, že by Amway využívala k propagaci svých výrobků youtuberů, kteří by byli nějak zvlášť odměňováni. Vím ale o tom, že někteří youtubeři se stali distributory Amway. Pokud takový člověk propaguje výrobky, je odměňován přesně podle toho, jaký obrat vytváří. A jako každý distributor, je povinen dodržovat Etický kodex a Obchodní zásady.
Přiznám se, že více informací k tomuto tématu nemám. Youtubery (žádné) nesleduji, takže ani nevím o žádném videu, které by publikovali na téma našich výrobků.
Stačí takto k tomuto bodu? Pokud ano, přistoupíme k odpovědím na další Vaše otázky.
Možnosti využití youtuberu je více, od jednoduchého porovnáváni zboží (dodáno zboží, nic víc) až po vyloženě reklamu, tak mě to zaujalo. To že nevíte je naprosto v pořádku, nikdo neví všechno. Třebas nějaký jiný přispěvatel bude vědět více a dá odkaz na nějakého youtubera s výrobky Amway.
3)Renomé: Na trhu jste u nás už od roku 1994 přesto, jako jedna z mála firem osobního prodeje nemáte nejlepší pověst. Uvedu příklad, ostatní firmy přímého prodeje při oslovování zákazníka nebo potencionálního spolupracovníka, ihned řeknou, koho zastupují, Amway touto politikou nejde, proč? Proč tomu tak je? Měli jste přece dostatek času na to, abyste si vybudovali dobré jméno na trhu, navíc patříte ke špičce, a výrobky jsou bezesporu kvalitní.
Zajímalo by mě, odkud máte onu informaci, že Amway nemá nejlepší pověst. Je to odkaz na nějaký průzkum nebo vycházíte z informací, které jsou na Internetu nebo ve Vašem okolí?
Z mého pozorování vyplynulo, že ona tzv. “pověst Amway” záleží na tom, z jakého zdroje vycházíte.
Nabídnu několik bodů k zamyšlení:
1) Dezinformace – Internet je plný dezinformací. Jsme toho svědky téměř u každého tématu, koronavirem počínaje a Amway konče. V případě Amway dokonce existují přímo dezinformační weby. Právě dezinformace, kterých je plný Internet, jsou tou příčinou, proč někteří distributoři neříkají o co jde, dokud se nepřesvědčí, že dotyčný zájemce má kompletní informace o tomto podnikání a že tudíž dokáže rozlišit pravdu od lží na výše uvedených dezinformačních webech a diskuzích, kterými zaplevelil Internet jistý náboženský fanatik.
2) Konkurence – Pokud budete čerpat informace od lidí, kteří se účastní jiného MLM, pak se k věrohodným informacím nemáte šanci dostat, protože jen těžko můžete očekávat, že Vás konkurence bude vyzdvihovat.
Existuje/existovala spousta firem, které se jménem Amway zaštiťují a tvrdí: “Jsme jako Amway, ale lepší.” Na toto téma tu máme celý seriál.
3) Názory odborníků – Pokud se podíváte na názory lidí, kteří se o Amway mohou kvalifikovaně vyjadřovat, pak se naopak setkáte s velice pozitivními názory. Ať už je to názor asi nejznámějšího investigativního žurnalisty, pana Radka Johna, nebo názory děkanů fakulty mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze.
Takže kde je pravda? Řeknu Vám svou dlouholetou zkušenost. Je úplně jedno, jaký názor na toto podnikání má Vaše okolí předtím, než poznají Váš způsob práce. To, co bude určovat jeho názory, bude právě Váš přístup. Pokud budete vlezlý, otravný a budete se vnucovat, pak se to logicky Vašemu okolí líbit nebude (a to platí pro jakýkoli MLM, nejen pro Amway). Pokud se budete chovat normálně, pak si o Amway nebudou říkat nic špatného. Sám mám ve svém okolí spoustu takových lidi. Takže není důležité, jaký názor na Amway má Vaše okolí předtím, než poznají Váš styl práce. Co je důležité, je, s jakým názorem budou odcházet poté, co Vás poznají. Třeba jako reportér pořadu 60 Minutes, Mike Wallace. Nebo jako Dr. Charles King. Těch případů, kdy člověk změnil názor na Amway z negativního na pozitivní, je nespočet. A nějaký důvod k tomu ti lidé zjevně měli. A podotýkám, že peníze to prokazatelně nebyly.
4)Konkurence: V době vstupu na Český trh jste byli inovátoři, nabízeli koncentrované produkty, ekologické, větší balení……………… 25 let uplynulo a nyní si stojíte jak, konkurence přece nespí, takže výrobci se chlubí tím, jak jsou ekologičtí apod. Jak si stojí Vaše výrobky v porovnání s konkurencí, v nezávislých testech kvality? Chcete, aby Vaše výrobky byly porovnávány v nezávislých testech spotřebitelů? Například Váš čistič vody má několik patentů a jistě to je výborný výrobek, ale než si člověk takový výrobek koupí rád by měl nějaké porovnání, aby mohl posoudit, jestli je pro jeho domácnost ten nejvhodnější.
Máte pravdu v tom, že konkurence nespí. Ani Amway nespí. Uvedu tři příklady:
1) Vámi citovaný eSpring – zařízení na doúpravu vody.
V roce 2005, kdy přišel na český trh, měl tento výrobek 3 certifikace NSF / ANSI 42, 53, 55.
Uběhlo několik let a vědci zjistili, že v pitné vodě se nacházejí nové kontaminanty. Byla tedy vytvořena další norma NSF / ANSI 401 pro účinné odstranění 15 nově sledovaných kontaminantů, které zahrnují léčiva, pesticidy a herbicidy. Amway nechala své zařízení otestovat a byla první na světě, kdo tuto certifikaci v roce 2014 získal.
V roce 2016 vznikla další norma NSF P477, která sleduje obsah mikrocystinů (toxinů produkovaných sinicemi) v pitné vodě. Amway opět nechala své zařízení otestovat a byla první na světě, kdo tuto certifikaci získal.
Uběhlo několik dalších let a začaly se sledovat další kontaminanty – perfluorooktanová kyselina (označovanou také jako PFOA – z angl. perfluorooctanoic acid) a perfluoroktylsulfonát (PFOS). Jedná se o fluorované organické látky, které jsou součástí skupiny chemikálií označovaných jako perfluoroalkylované sloučeniny (PFAS). Používají se k výrobě koberců, oblečení, nádobí, tkanin pro nábytek a papírových obalů, které jsou odolné vůči vodě, mastnotě nebo nečistotám. Podle serveru NSF, dlouhodobé vystavení určitým dávkám PFOA a PFOS může mít za následek nepříznivé účinky na zdraví, včetně vývojových vad u plodu nebo u kojenců, rakovinu, poškození jater, poruchy imunitního systému, poruchy štítné žlázy a jiné nežádoucí účinky. Vznikla nová norma, Amway nechala své zařízení opět otestovat jako první na světě a opět se zjistilo, že filtr vyhovuje.
Uplynulo dalších několik let a zjistilo se, že pitná voda obsahuje mikroplasty. Ty je schopen eSpring odfiltrovat až do velikosti 0,5 – 1 mikrometr z více než 95% (třída I, norma NSF) již od samého začátku.
Celé to ukazuje na jedno: jak nadčasový výrobek eSpring je, protože už v době prvního uvedení de facto splňoval normy, které ještě ani neexistovaly (nedošlo k žádné konstrukční úpravě).
Amway navíc pro toto zařízení vyvinula technologii bezdrátového napájení UV lampy (eCoupled), což je technologie, která později posloužila jako základ pro standard Qi – technologii dnes používanou k bezdrátovému nabíjení mobilních telefonů (viz článek: Co mají společného Samsung, Apple, Nokia a Amway?).
S nezávislými testy je to asi takto: jestli chceme nebo nechceme nezávislé srovnání je úplně jedno. O tom, zda výrobek do testu bude nebo nebude zařazen, totiž nerozhoduje naše přání, ale čistě ten, kdo daný test pořádá. Ten bohužel, vzhledem k ceně podobných testů, většinou volí výrobky, které mají velké zastoupení na trhu. Problém je také v tom, že obvykle se v podobných testech testuje pouze několik vybraných parametrů.
Opět uvedu jako příklad eSpring: když byl testován v americkém časopise Consumer Reports, obdržel sice vynikající hodnocení co se týká kvality filtrace, ale testovalo se jen několik málo látek (těžké kovy a těkavé organické sloučeniny). Ale eSpring má certifikaci na 160 látek! Problém je v tom, že kdyby časopis nechal otestovat všech 160 látek, abychom si tedy mohli udělat objektivní srovnání, jestli je cena eSpringu opodstatněná, tak by se jednoduše nedoplatil.
2) Čistička vzduchu Atmosphere Sky, která byla uvedena do prodeje v Polsku (čeští distributoři si ji mohou objednat na svou stávající licenci). V době prvního uvedení byl tento filtr schopen odstranit částice o velikosti 0,007 um a dosahoval účinnosti 99,99%. Standardní HEPA filtry přitom končí u 0,3 um a účinnost je 99,97%. A aby toho nebylo málo, Amway od té doby tento filtr ještě vylepšila a nyní je schopen odstraňovat částice o velikosti 0,0024 um (tedy 2,4 nm).
3) Výše uvedené plasty – možná by stálo za to spočítat, kolik plastů Amway ušetřila za celou dobu svého působení tím, že prodávala od svého vzniku koncentráty. V Austrálii byla provedena studie, ve které byly porovnávány drogistické výrobky z hlediska hmotnosti obalů a zjistilo se, že některé výrobky Amway produkují i 18x méně odpadu, než běžná konkurence.
A tak dále a tak dále. Je toho opravdu obrovská spousta, co by se dalo snést jako důkaz, že Amway neustále inovuje. A mimochodem, právě tím se liší od MLM rychlokvašek, po kterých po pár letech neštěkne pes.
5)Finance: jak je to s EET? Dotýká se to nějak Vašich distributorů? Kolik Vašich distributorů, má povinnost mít EET? Jak jste sama řekla, vlastníku licence je cca. 30 000 tisíc, jak se jich tato problematika dotýká, nebo ještě přesněji kolik lidí nebo procent, kteří s Vámi spolupracuji už přešlo z režimu „přivýdělek“ do režimu „mám na to živnost, je to můj hlavní zdroj přijmu, a proto musím v souladu se zákonem mít EET“
A s EET je to jednoduché. Vztahuje se pouze na VPA a to ještě ne na všechny. Vzhledem k tomu, že výplaty odměn probíhají bezhotovostně (převodem na účet), zbývá VPA vyřešit jen příjem plateb za zboží, které prodal zákazníkům. Pokud se rozhodne přijímat hotovost, pak se na něj EET vztahuje. Pokud se se zákazníky domluví, že mu budou posílat peníze na účet, EET mít nemusí.
To, zda příjem z Amway podnikání tvoří jeho hlavní zdroj příjmu, nemá na povinnost mít nebo nemít EET žádný vliv. Firma Amway nevede a ani nemůže vést statistiky o tom, kdo z VPA má EET a kdo ne. A i kdyby si dali do podmínek, že distributor, který má EET, jim to musí nahlásit, taková statistika by jim stejně nebyla k ničemu.
Takže když se platí hotově tak je třeba EET. Jenom prosím o vysvětlení co to je VPA?
Ano, EET se týká hotovostních plateb. VPA je zkratka Vlastník podnikání Amway, což je registrovaný člen, který má živnostenské oprávnění.
V Amway existují celkem 3 statuty: VPA, Member Plus a Member. Member Plus a Member nemůžou dostávat odměny ve formě peněz na účet, protože nemají živnostenský list.
Member plus (M+), dostává odměny ve formě slevy na příští nakupy.
6) Šárka Grossová: Svého času byla paní Šárka Grossová neznámější tváři Amway, a tvrdilo se, že si vydělává více než její manžel premiér. Jak se nyní pani Grossové daří, dostala nějakou funkci v Amway, nebo si dělá pořád byznys pro sebe?
Vzhledem k tomu, že se jedná o soukromé údaje paní Grossové, budete muset položit tyto otázky jí. Já Vám jen mohu říci to, co je veřejně známé – paní Grossová dosáhla v hierarchii Amway odznaku Perlový VPA, což znamená, že osobně, podpůrně nebo mezinárodně sponzoruje alespoň 3 linie, které se kvalifikovaly na maximální výkonnostní úroveň 21% v jednom měsíci.
Výdělky paní Grossové neznám, ale i kdybych je znal, nemohl bych Vám je sdělit, protože se jedná o její soukromí.
Distributoři nedostávají v Amway žádné funkce. Jednotlivé úrovně se získávají splněním kvalifikačních požadavků.
Jo najdou Davide! :-)) Právě jsme se vrátili z výjezdního semináře LTS 2019 (Amway dovolená) a Amway pronajala celé letadlo pro kvalifikované. Funguje to, pořád lépe a lépe. Příští rok vypraví ještě větší do Dubaje Davide. Nechceš se přidat? 🙂
Já se zase divím, že se v dnešní době najdou lidé, kteří se vykašlou na spolupráci s firmou, která je prověřená časem a jdou dělat nějakou blbost (třeba Kairos, který se na tomto blogu řešil) v domnění, že jim tam budou létat pečení holubi do úst.