AKTUALIZOVÁNO 5.10.2015: Po více než roce tu máme opět aktualizovaný žebříček – tentokrát od Deloitte Touche Tohmatsu. Podle poslední zprávy Global Powers of Consumer Products 2015 vydané touto společností je Amway/Alticor 67. největší obchodní firmou na světě v kategorii spotřebního zboží, což znamená meziroční posun v žebříčku o osm míst. Pokud Vás zajímá umístění některých dalších známých firem, zde je (pořadí uvedeno v závorce): Estée Lauder (74), Avon (82), S.C. Johnson & Son (84). Vývoj umístění firmy Amway/Alticor v posledních osmi letech najdete v následující tabulce:
Rok | Pořadí | Obrat [mld USD] |
Zdroj |
---|---|---|---|
2013 | 67. | 11,8 | Global Powers of Consumer Products 2015 |
2012 | 75. | 11,3 | Global Powers of Consumer Products 2014 |
2011 | 81. | 10,9 | Global Powers of Consumer Products 2013 |
2010 | 79. | 9,2 | Global Powers of Consumer Products 2012 |
2009 | 85. | 8,4 | Global Powers of the Consumer Products Industry 2011 |
2008 | 98. | 8,2 | Global Powers of the Consumer Products Industry 2010 |
2007 | 105. | 7,1 | Global Powers of the Consumer Products Industry 2009 |
2006 | 101. | 6,3 | Global Powers of the Consumer Products Industry 2008 |
Super tabulka 🙂 Kategorie “Spotřebního zboží” je dost obsáhlá, patří sem i elektronika, jídlo nebo oblečení… Pokud bychom vzali jen Primární Produktový Sektor (Personal Care & Household Products), tak je Amway/Alticor 11.! 😀
Hej, 11. na světě…..to je bomba…..zvláště když je to jen přímý prodej bez všech gigantických shoping center a mediální reklamy 🙂
Je třeba si uvědomit, že síťový marketing je způsob obchodování pro 21. (a snad i další) století. Spoustě lidem to začíná docházet a pouští se do MLM, spousta firem začíná obchodovat pomocí MLM (např. Unilever v Indii). Je to stejné jako u všech trendů – nejdříve je to nové, divné, hodně lidí si myslí, že na hranici se zákonem či bláznovství, pak to začne být alternativou a lidé se dělí na příznivce, odpůrce a neinformované, pak to začne být běžnou věcí a 90 % populace bude využívat především tento způsob nakupování. Podobně tomu bylo u McDonald’s nebo u mobilních telefonů, internetu, Facebooku apod.
By mě zajímalo, proč někdo dává pravidelně minimální hodnocení ke článkům a to dokonce i ke článku, kde je jen prostý fakt a to o pořadí firmy. To už mu vadí i to a takhle hodlá škodit? Chudáček :-)))
To mi připomnělo, že jsem u tohoto článku ještě nehlasoval … Hotovo. 🙂
@Alex
Možná to někdo známkuje jako ve škole, tedy za 1. 🙂
Už je tu k dnešku plný počet hvězdiček (asi jsme ho už přehlasovali). Takže předtím, když nebyl plný počet, tak vycházelo tak na jedno negativní hodnocení. To je ukázka, jak kritici nedokáží přijmout fakta.
Alex: a kde se dočtu, že je na 11. místě? 🙂
@Prue
To o tom 11. místě psal loni Soptik21. Z loňského žebříčku vybral jen firmy se stejným sortimentem (Personal Care & Household Products), aby srovnával srovnatelné.
Letos je Amway/Alticor podle těchto kritérií opět na 11. místě (podívej se do toho pdf).
1. The Procter & Gamble Company
2. Unilever Group
3. L’Oréal S.A.
4. Henkel AG & Co. KGaA
5. Kimberly-Clark Corporation
6. Colgate-Palmolive Company
7. Reckitt Benckiser Group plc
8. Svenska Cellulosa AB SCA
9. Kao Corporation
10. Maxingvest AG
11. Alticor Inc.
12. The Estée Lauder Companies Inc.
13. Tingyi (Cayman Islands) Holding Corp.
14. Avon Products, Inc.
15. S.C. Johnson & Son, Inc.
16. Shiseido Company, Limited
…
Dík 🙂