Čirou náhodou jsem dnes narazil na jeden zajímavý článek s názvem “Amway movers and shakers selling Mosman waterfront reserve home,” tedy v překladu něco jako “Vlivní Amway distributoři prodávají svůj dům na nábřeží v Mosman”. Přiznám se, že jsem se nejdřív musel podívat do mapy, abych zjistil, kde Mosman leží, ale pravda je, že výhled z domu je úchvatný.
Ale zpátky k otázce v názvu. Ve výše uvedeném článku se dočtete, že Jack a Ying Zhou prodávají dům v hodnotě 11 milionů australských dolarů (což v době publikování článku činilo 176 milionů Kč), poté, co si koupili jiný dům za 22,6 milionu dolarů (362 milionů Kč). Ehm, 30 FAA bodů a druhé Amway podnikání na úrovni Crown Ambassadora by Vám mělo být schopno zajistit celkem slušné živobytí. Rozhodně slušnější, než má průměrný kritik MLM. 😉 Ale nepředbíhejme…
Pojďme se podívat na to, kdože jsou to vlastně ti Jack a Ying.
Podle článku, který se odkazuje na oficiální stránku Amway, Jack Zhou byl původně doktor v Guangzhou v Číně, než se v roce 1987 přestěhoval do Austrálie, aby tam studoval obchodní management.
Také pracoval na částečný úvazek v restauraci, kde začal jako umývač nádobí a nakonec se stal kuchařem.
“Opravdu jsem chtěl mít vlastní restauraci. Ale neměl jsem ani peníze, ani schopnosti,” říká v článku.
Po návštěvě věštkyně změnil směr, jak říká: “Věštkyně mi řekla, že budu vlastnit tři velké domy. Nadchnul jsem se a začal jsem hledat příležitosti, abych si ten sen splnil. Kamarád mě pozval na Amway open meeting a najednou mi to docvaklo. Tohle je ta příležitost, kterou jsem hledal!”
Trvalo nějaký čas, než přesvědčil svou rodinu, ale opustil svou práci v restauraci, aby se mohl soustředit na svou rozvíjející se kariéru v Amway. A zbytek je historie.
Historie odznaků (Austrálie): 1989 – Vstup | 1991 – Direct Distributor | 1993 – Emerald | 1994 – Diamond | 2003 – Executive Diamond | 2004 – Double Diamond | 2011 – Triple Diamond | 2012 – Crown | 2014 – Crown Ambassador
Historie odznaků (Čína)*: 04/1995 – Vstup | 09/1995 – 高级营业主任 (Direct Distributor/Perla) | 02/1996 – 特二级经销商 (Emerald) | 08/1996 – 特一级经销商 (Diamond) | 08/1997 – 杰出经销商 (Executive Diamond) | 02/2002 – 双杰出经销商 (Double Diamond) | 08/2003 – 三杰出经销商 (Triple Diamond) | 08/2004 – 四杰出经销商 (Crown) | 2003 – Founders Council Member | 2008 – FAA25 | 2014 – FAA30
* čínské názvy odznaků reflektují čínský odměňovací systém platný v roce 2005
Další informace o Jackovi a Ying můžete najít v diskuzi pod článkem na této stránce.
Tak tohle je naprosto neprůstřelný důkaz.
Borec, který na druhém konci světa dělá Amway přes 30 let, si koupil dům za cenu, na kterou by nestačily provize všech českých Amwayáků za tři roky.
Mimochodem, kde bydlí autor článku? V luxusní vile nebo paneláku na hypotéku?
Opravdu nevím, kde bydlí autorka článku, Amanda Sheppeard. Zeptejte se přímo jí. Kontakt na ni naleznete na původní stránce, odkud je převzatý text.
Osobně považuji za důležitější, že kdokoliv odvede stejnou práci jako výše uvedený pár, dostane stejné odměny. A za zmínku stojí, že tito lidé sice patří v Amway mezi nejlepší, ale ti úplně nejlepší (v celosvětovém měřítku) je svými výsledky “strčí do kapsy”, tedy že to není vrchol toho, čeho lze v Amway dosáhnout.
Omlouvám se za nepřesnou formulaci, myslel jsem samozřejmě autor tohoto článku na webu amway-fakta.cz
Kde bydlí? Ve vile nebo v paneláku?
V čem jsou Jack a Ying Zhou lepší než třeba Hassman, když zjevně vydělají ročně mnohanásobně více než on za celý život?
Jaktože má někdo na druhé straně Země dům, na který by nestačily provize všem českých amwayáků za několik let?
Nebude to náhodou úplně jiným prostředím? Japonský podnikatel, který vydělal miliony na automatech s použitým spodním prádlem, by v Evropě asi neměl takový úspěch, ne? Nebo kdyby podnikatel v Saudské Arábii či Pákistánu “odvedl stejnou práci” jako majitel českého pivovaru.
Váš opětovný pokus o vytažení informací o mé osobě opět přejdeme pousmáním 😉 a budeme se věnovat tomu podstatnému.
V čem jsou Jack a Ying Zhou lepší než třeba Hassmann? V tom, že dokázali vytvořit mnohonásobně větší skupinu a mnohonásobně větší obrat a pomohli více lidem k finanční nezávislosti.
Jiné prostředí? Větší trh? Jiná mentalita lidí na trhu? Jiné tržní prostředí? Možná. A nebo třeba taky ne. Jak totiž pak vysvětlíte, že ti samí lidé přijeli do Austrálie a dosáhli tam obdobného úspěchu jako v Číně?
Jak vysvětlíte ostatní úspěšné distributory, kteří se jednoho dne rozhodli, že pojedou budovat byznys do Ameriky a dosáhli tam úspěchů. Jak vysvětlíte úspěchy Wonbo Shim a Jungah Han. Nebo Seungho, Hyunja a Jaye Kimových, kteří byznys vybudovali v USA?
Na tyto příklady je totiž Vaše vysvětlení krátké. Oni vybudovali byznys velmi rychle i na vyspělých trzích, kde už Amway byla desítky let.
Prozradím Vám jedno moudro tohoto byznysu: Je jedno, jaké teorie vymyslíte, proč někde něco nepůjde. Kde pracují leadeři, tam ten byznys roste. Tečka.