Server Business Standard zveřejnil dne 11.9.2017 zajímavý článek s názvem “Multinational firms dominate vitamins market in India“. Podle něj data společnosti Euromonitor ukazují, že firma Amway, která sídlí v USA, si drží svou vedoucí pozici v tomto segmentu na indickém trhu již pět let. S podílem 33,8% je suverénní jedničkou na trhu před nadnárodními společnostmi Pfizer (16,8%), Merck (13,2%), Bayer (2,1%), Abbott (2,1%) a GlaxoSmithKline (1,3%). Domácí firma Wockhardt (1,1%) obsadila sedmé místo.
Ano, skutečně, věřte tomu nebo ne, Amway má na indickém trhu větší prodeje vitaminů než Pfizer, Merck, Bayer a GlaxoSmithKline dohromady!!!
Je zajímavé, že Amway si svou vedoucí pozici v Indii udržela navzdory problémům, které v této zemi před časem vyvstaly a o kterých jsme vás ve všech souvislostech na těchto stránkách informovali. Před několika lety totiž kvůli absenci legislativy pro přímý prodej, došlo k několika přehmatům, mj. i ke skandálnímu zatčení šéfa pobočky na základě falešného obvinění z provozování pyramidové hry, za což se následně omlouval sám ministr. 🙂 Na rozdíl např. od firmy Mary Kay, která se v reakci na tehdejší chaos v Indii rozhodla tento trh opustit, Amway se rozhodla zasadit se o vytvoření legislativy. K tomu také skutečně v loňském roce došlo, jak jsme vás na těchto stránkách již informovali.
A jak praví staré přísloví: konec dobrý, všechno dobré – jiný článek z roku 2016 pak uvádí: 🙂
S tím, jak indický trh přímého prodeje o současné velikosti Rs 7500 crore očekává vytvoření legislativy pro přímý prodej, aktuální studie FICCI-KPMG předpokládá, že toto odvětví má potenciál dosáhnout v roce 2025 obratu Rs 64,500 crore a může vytvořit pracovní místa pro zhruba 18 milionů lidí po celé zemi. V roce 2014 byl obrat přímého prodeje [v Indii] Rs 7,500 crore.
Můžeme se tedy těšit, že obraty Amway v Indii začnou po zklidnění situace v nejbližších letech opět utěšeně růst a firmě i distributorům se dostane zasloužené satisfakce? Věřím tomu, že ano. 🙂
Nejdřív je uznána férovost, pak je nejlepší v prodejích vitamínů – z toho se kritici asi zblázní. 😀
V této souvislosti jsem si vzpomněl ještě na jeden článek nazvaný “Amway challenges biggies, beats Nivea, L’Oreal in size“, který vyšel 10.2.2012 v The Economic Times. V něm se pro změnu píše, že Amway porazila v prodejích firmy Nivea, L’Oreal a Kellogg. 😀
Je zajimave jak Amway vsem a vsude vyslapava cesticky … to uz jine firmy nereknou. Ale dobre Amway umi hanit jako LR a spol