Kde dělají “soudruzi” Amway kritici chybu?

No, chybu… vlastně bych měl použít množné číslo, tedy chyby. 🙂 Dnes jsem si přečetl na stránkách jednoho kritika komentář od (zřejmě) yowieho (pod novým nickem samozřejmě, aby to vypadalo, že kritiků je mnoho 😉 ) a nedá mi to, abych nereagoval. Snad to návštěvníkům této stránky pomůže v argumentaci, když se setkají s podobnými námitkami.

Ve stručnosti šlo o to, že dotyčný kritik poukazuje na fakt, že Amway ČR publikovala za loňský rok obrat ve výši 326 milionů Kč (yowie samozřejmě uvádí jen 325 mil. Kč – to by nebyl on, aby nám neubral, že? 😉 ) a argumentuje, že v roce 2006 měla Amway ČR obrat “ještě o nějaký ten milion vyšší a už měli být podle tehdejších plánů dávno za půl miliardou ročně” a dodává, že “i nabídka produktů je proti roku 2006 podstatně širší”, atd. atd.

Takže si nyní pojďme ujasnit fakta:

Amway si skutečně v České republice prošla obdobným vývojem jako v jiných zemích na světě. Při otevření trhu nastal prudký nárůst. Intenzita tohoto nárůstu je pro každý trh svým způsobem unikátní a je daná především tím, v kolika okolních zemích se Amway nachází, a tím, jaké jsou vazby mezi lidmi z těchto zemí na nově otevřený trh. S tím, jak moc se distributoři z okolních zemí zaměří na nově otevřený trh, je někdy tato fáze také doprovázena poklesem obratů na okolních trzích. V českých skupinách se během první vlny růstu kvalifikovalo několik Smaragdů. Poté následoval pokles, lidé pochopili, že i v Amway musí pracovat, aby dosáhli úspěchu. Distributoři, kteří si prošli touto fází a vydrželi, mají dnes největší skupiny a největší odznaky (to jsou ti, o kterých kritici budou tvrdit, že měli štěstí 😀 ). Následovala opět fáze růstu. Ten už sice nebyl tak prudký jako na začátku, ale byl o to stabilnější. Během této fáze se v ČR kvalifikoval Ředitelský diamant, Zakladatelští diamanti, Diamanti, velké množství Smaragdů a nespočet Platinových VPA. V další fázi následoval opět pokles a nyní je Amway ČR opět ve fázi růstu. Že Vám to něco připomíná? Ano! Normální business, ve kterém se střídá období konjunktury a recese. Pro srovnání můžeme použít graf vývoje obratů např. v Thajsku:

Nepochybuji, že i v Thajsku v letech 1998 a 1999 existovali yowieové, kteří rozhlašovali, že Amway v Thajsku krachuje… 😀 Co říkají dnes, nevím. Zkusím to zjistit a kdyžtak dám vědět. 😀

Jedné věci se ještě musím dotknout. Nepovažuji se sice za Dědu Vševěda jako “soudruzi” kritici, ale troufám si tvrdit, že mám přístup k více informacím o Amway, než oni. Z toho důvodu by mě zajímalo, z jakého prstu si yowie vycucal onu půl miliardu, která měla být oním tehdejším plánem. Nepochybuji, že se určitě jedná o nějaký věrohodný zdroj. 😀

Úsměvné je, jak se kritici bez jakýchkoli informací snaží vyvozovat sáhodlouhé závěry z čísel, o kterých nemají žádné bližší informace. Nevědí, zda byly na trh v daném roce uvedeny nové výrobky jako např. eSpring, které mohly “vyhoupnout” obrat do vyšších čísel, aby se následně opět vrátil do těch “normálních”, protože stálí odběratelé si je už koupili a podruhé si celý eSpring v dalším roce kupovat nemusí (kritik Vám ale okamžitě bude vnucovat, že firma krachuje 🙂 ). Argumentují širším sortimentem a neuvědomují si, že onen širší sortiment se týká především partnerských obchodů, jejichž obrat se ale do obratu Amway NEZAPOČÍTÁVÁ! S oblibou také srovnávají data z období ekonomického růstu s hodnotami z období celosvětové finanční krize. A aby “dokázali”, že nikdo v Amway nevydělává, objem vyplacených odměn dělí počtem všech distributorů, aby se pak ukázalo, že drtivá většina distributorů (M+) jsou odměňováni formou slev, které samozřejmě nejsou v této sumě zahrnuty, ale naopak snižují hodnotu obratu

V yowieho příspěvku dále následuje neumělý pokus o dehonestaci distributorů:

… když už se většině z nich nedaří prodávat a náborovat, tak sami sebe označí za samozásobitele, kteří vlastně po žádném byznysu netouží.

Skutečnost je totiž taková, že oni samozásobitelé se za samozásobitele neoznačili až poté, co se jim nedařilo prodávat, ale na úplném začátku spolupráce! Všimněte si, že Yowie zde zaměňuje příčinu a důsledek – typická manipulace kritiků. Takže polopatě: lidé dostávají na plánu na výběr z několika možností spolupráce. To, že si většina z nich vybere cestu nejmenšího odporu (nakupování pro osobní spotřebu) a jen někteří budou chtít budovat business aktivně, je naprosto přirozená záležitost a není na tom nic divného. Divné je jen to, že někteří to ne a ne pochopit. 🙂

Rozhodně jsem nevyjmenoval všechny nedostatky, lži a manipulace, které kritici ve svých komentářích na Internetu používají. Nicméně mám jednu dobrou zprávu. Dokud se na Internetu budou objevovat příspěvky od yowieho (pod jakýmkoli nickem), do té doby budeme na těchto stránkách odhalovat slabiny jeho tzv. “argumentů”. 😀

Rating: 9.19/10. From 42 votes.
Please wait...

11 Komentářů k "Kde dělají “soudruzi” Amway kritici chybu?"

  1. Stále mi žádný kritik neodpověděl na to, proč se mermomocí snaží náš byznys zpochybňovat. 🙂 Na druhou stranu tak ale dávají distributorům možnost naučit se argumentovat, což je nutí si vyhledávat fakta podložená důkazy. Takže v podstatě díky kritikům, že jsou, protože o to víc informací o našem byznysu si najdeme, abychom jejich kritiku mohli vyvrátit. Za 7 let spolupráce s firmou Amway jsem ještě nenarazil na žádný logický důvod, proč by pro kohokoliv nebylo výhodné s firmou spolupracovat. A že se kritici snaží, aby mi je vymysleli. 🙂

  2. @JIRKA C.
    Jirko, díky za odpověď. Já si v půli článku říkal, že bude nejlépe kritiky (resp.oni jsou jen dva yowie – Ludweek a bestmen) ignorovat. Vždyť jen zapleveli internet pod různými nicky desítkami blábolů, pomluv, lží a nesmyslů o Amway a pak to na neznalého dělá dojem, že Amway je podvod a děs s hrůzou a já pořád nechápal, proč to dělají a jaký to má smysl.
    Díky Tobě to mi to došlo. To je trénink pro nás 😉 Něco jako očkování – dostáváme dva debily po malých dávkách a tím si pěstujeme protilátky, resp. protiargumenty podložené fakty 😉
    Yowie – Ludweek se životem nudí, holky ho nechtějí, v práci to nikam nevede a největší jeho životní vrchol je koupě bytu na hypotéku….co my budeme dělat, až si yowie konečně zasexuje a přestane zahánět nudu pohádkami “O zlé Amway a hrdiném ajťákovi Yowie” ;-)))

  3. @Alex
    Rád jsem pomohl. Možná se mi ten semestr na Fakultě humanitních studií nakonec vyplatí. 😀

  4. Už jsem to asi jednou psal, ale tak se sem ten text teď hodí, že ho přihodím na vysvětlenou, kde a hlavně PROČ DĚLAJÍ „SOUDRUZI“ KRITICI „CHYBU“ a to:
    TECHNIKA ZAMĚŘOVÁNÍ SE NA ŠPATNÉ
    Autor, který používá tuto techniku se cíleně zaměřuje na špatné a negativní věci dané problematiky a zamlčuje pozitivní askpekty dané problematiky. Názor pak není možné oficiálně posuzovat jako lživý, ale jako určitou jednostranou kritiku. Tato kritika však může být pro člověka nezasvěceného jedinou kritikou s kterou je obeznámen a jako takovou ji i příjme jako pravdivou. Dle mého názoru je toto špatné protože v podstatě úmyslně mateme a můžeme tak leckomu pokřivit náhled na věc. Takovou techniku tedy z morálního hlediska můžeme považovat za špatnou a svým způsobem lživou.
    Ke každé nudné teorii mám rád praktický příklad. Tak třeba:
    Mohli bychom říci, že profesor Albert Einstein objevením vztahu E = mc2 napomohl k sestrojení atomové bomby a je tak zodpovědný za smrt tisíců lidí.
    Úmyslně je zde zamlčeno, že pan profesor nevymyslel tento vztah pro to, aby vytvořil atomovou bombu, ale proto, aby objasnil vztah energie s hmotou. Rovněž není výše uvedeno, že díky tomuto vztahu máme jaderné elektrárny, které vyrábějí energii a defakto jde o pozoruhodný objev na poli fyziky.
    Dalším příkladem by mohl být tento:
    Motorky, jakožto dopravní prostředek, jsou nejnebezpečnějším způsobem dopravy neboť mnoho motorkářů umírá na silnicích každý den po celém světě. Motorky způsobují ta největší zranění a jsou příčinou každodenních neštěstí. K tomu ještě můžeme uvést graf úmrtí na motorkách za jednotlivé roky.
    S takovýmto názorem bychom nikdy na žádnou motorku nemohli vlézt, neboť kdo chce umřit? Daný názor ovšem neuvádí, že každý den lidi na motorkách jezdí a většině z nich se nikdy nic nestane. Navíc motorky jsou skvělé, je to úžasný pocit, a když člověk není s prominutím idiot, tak je to dobrý způsob přepravy. Ve speciálním dílu Top Gearu bylo vidět, že ve Vietnamu, kdo nemá motorku, tak je zkrátka nahranej. Auta jsou tam moc drahá.
    Takže technika zaměřování na špatné zneužívá čtenářovy nezasvěcenosti a nabízí autorem upravený pohled na věc. Proč o tom píši? Protože mnozí nejmenovaní na tomto bloku této techniky až přehnaně často zneužívají. Samozřejmě nijak dobrá není ani technika zaměřování se jen na to dobré. To je rovněž jednostranný pohled.

  5. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 30.5.2014 z 18:26 | Odpovědět

    Ahoj Alexi,
    souhlasím s tím, že jednostranně prezentovaná informace (kritika), podpořená řadou argumentů může v neznalém člověku vzbudit dojem že Amway nestojí za nic. Na druhou stranu je tato kritika, protipólem přehnanému pozitivnímu, který v Amway je. Je to reakce na akci:-)).
    Nechci se nikoho dotknout, ale na mě minulé stránky působily jako reklama proti Amway a tyto jsou jako reklama na Amway. Přece si člověk, který pracuje a podniká v daném oboru nebude házet špínu na nohy?:-)).
    Pevně věřím, že Amway je jedna z obchodních příležitostí, která dává lidem možnost získat informace a obchodní zkušenosti, které jim pomohou v životě. I mě pomohly a to nemůžu zapřít:-))!!! j
    Na druhou stranu souhlasím s výrokem jedné spisovatelky, že když Vám lidé nabízejí dokonalost, tak opatrně, protože lžou.-). Tedy na závěr Amway je jedná z příležitostí, která mezi lidmi je:-)).
    Tak zatim
    Dan

  6. Ahoj Dane, také souhlasím, že to tu na někoho skutečně může působit jako reklama na Amway. Ale není vina adminova, že fakta vypadají pozitivně.
    Problém je v tom, že kritici nejenže prezentují věci jednostranně, ale dokonce je záměrně překrucují tak, aby přesvědčili čtenáře o své tzv. pravdě. Na jasně předložené argumenty (třeba ohledně průměru) neodpoví, protože v tom by museli dát adminovi za pravdu, a proto se vytasí s argumentem, že admin zpochybňuje statistiky vlastní firmy (což mimochodem není pravda, on jen napadl způsob, jakým je kritici vykládají).
    Proto jsem rád, že se konečně našel někdo, kdo si dal tu práci a dal tyto stránky dohromady. A jestli budou vypadat jako reklama? No a co? Pořád lepší, než když to tu bude vypadat, jako když se někdo, kdo včera přebral, přišel vyzvracet.

  7. @Daniel Vašek
    Děkuji Dane, za reakci. Já jen pořád nevím co je myšleno tou dokonalostí. Nepřipadá mi, že by třeba tyto stránky tvrdily, že podnikání Amway je dokonalé, či bezchybné. Myslím, že o něm představuje fakta a tím dokazuje, že je dobré, možná vynikající, nikoliv dokonalé.

  8. The Amway business plan is not perfect or flawless. Nothing is perfect. The IBOA, in the USA, keeps trying to improve “the Amway plan.”

    Nobody is or has ever been perfect. No, not one.

    All that is expected is we strive for perfection; not that we achieve it. The biggest mistake most make is that they don’t give it their all when they decide to do something. Their will weakens when the going gets tough.

    Amway IBO’s, for the most part, are not professional business people. All of us should spend the rest of our lives learning to do better in all facets of our lives.

    You and I have free will. The choices we make are ours and ours alone. We are responsible for all we do or fail to do. It is unfair to blame others for our shortcomings.

    Critics don’t seem to understand that. We should welcome criticism. It gives us a chance to stand up for what we believe. You can only do that if you have taken the time and made the effort to gather the facts before you reply to a critic. Theory and opinion can not stand in the face of the facts. That is why “The Truth About Amway” is so powerful.

  9. Avatar for Daniel Vašek Daniel Vašek | 7.6.2014 z 15:25 | Odpovědět

    @Alex
    Ahoj Alexi,
    přiznám se, že z celkového povědomí o firmě a svých osobních zkušeností to na mě působí dokonale. Zažil jsem pár lidí, kteří to tak prezentovali. Snaha o dokonalost stojí spoustu úsilí a práce. Hlavně, když se prezentuje jakákoliv myšlenka více lidem. Přece jim neřeknu, že má systém chyby?.-). To by mohlo některé odradit.-).

  10. @Daniel Vašek
    Dane, já se omlouvám, ale nikde na nahrávkách, v knihách ani na semináři jsem neslyšel, že je Amway dokonalá. To jen melou kritici…..a jedním dechem dodávají, že se bavíme jen o mercedesech a jachtách. A to není pravda. Teď jsem byl např. celý víkend na semináři. Celkově za 3 dny jsem slyšel cca.13 hod. rad a o jachtě se tam mluvilo jen 1x, o mercedesu ani jednou ( o luxusních autech asi 10 minut a to spíše jen kvůli fotce ) a o dokonalosti ani jednou. Ale za to o překážkách a překonávání jich se povídalo minimálně dvě třetiny času. Považuješ radu, jak překonat překážku za dokonalost?

  11. Musím dodat, že kdyby měla existovat nějaká dokonalá firma, tak firma Amway k ní má velmi blízko. Na semináři mě absolutně dostala skutečnost, kterou přednesla samotná pí ředitelka Amway ČR Ildiko Dikošová, že vzhledem k situaci na Ukrajině jsou tamním lídrům vypláceny odměny i přes to, že se třeba nemohli dokvalifikovat – jinými slovy je prostě dotují, dokud se tam situace neuklidní. Určitě je spousta firem, které jsou schopny postavit se za své lidi podobným způsobem, ale v oblasti MLM o žádné jiné nevím, mimo MLM zatím také ne. Jinak seminář byl absolutně úžasný!

Zanechte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.




Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close