Čas od času se setkáte s lidmi, kteří Vás budou přesvědčovat, že marketingový plán Amway je zastaralý. Prý dnešní MLM mají atraktivnější odměňovací systémy, lidé v nich vydělávají rychleji a od Amway proto odcházejí. Co na to říct?
Pojďme se nejprve podívat, kdo toto tvrdí. Výše uvedené tvrzení se objevuje s odkazem na pana Lance Smitha, který aktuálně spolupracuje s konkurenčním MLM Jeunesse Global. Pamětníci v Amway si ho spíše budou pamatovat jako bývalého člena vyloučené skupiny Diamantů TEAM, kterým Amway ukončila licence za praktikování zakázaných postupů budování organizace, které se zprvu jeví jako doslova explozivní růst, který je však po několika letech následován naprostým rozkladem organizace. Amway tyto postupy zakazuje, ale některé MLM společnosti si právě na nich postavily své v průměru 5 až 10 let dlouhé existence (viz níže).
Komické na tom je, že tento pán už zjevně zapomněl, že ještě před několika lety pěl chválu na úplně jiný MLM – firmu MonaVie. A jaká to náhoda, při přetahování distributorů Amway do MonaVie zazníval úplně stejný argument – údajně “lepší” odměňovací systém. K jeho smůle však právě ta “úžasná” MonaVie s “lepším” marketingovým plánem už neexistuje… Že by se pan Smith zmýlil? A jestli se zmýlil tehdy, není možné, že se mýlí i nyní? 😉 Odpověď přijde za chvíli.
Firma MonaVie se po několika letech své existence dostala do finančních problémů, takže ji nakonec koupila jiná firma – Jeunesse Global (ano, ta samá, na kterou MLM turisté z TEAM, jak se jim v hantýrce přezdívá, pějí ódy dnes).
My si nyní na konkrétních příkladech ukážeme, jak “skvěle” fungují ty firmy, jejichž distributoři tvrdí/tvrdili, že jsou/byli “jako Amway, ale s lepším odměňovacím systémem”.
MonaVie (*2005 – †2015)
Firma MonaVie svůj počáteční rychlý nárůst postavila na přetahování celých skupin distributorů Amway a na lživých tvrzeních o účincích svých výrobků. A během 10 let své existence toho stihla opravdu hodně: v roce 2008 se stihla “vyšvihnout” na obrat 854 milionů USD, následně upadnout, postupně rozložit a zmizet v propadlišti dějin. A jak už bylo řečeno výše, její odstrašující historie skončila po 10 letech tím, že ji převzala firma Jeunesse… Podrobnější historie obratů podle tohoto zdroje je následující:
- 2005 – 14,5 milionů USD
- 2008 – 854,9 milionů USD
- 2009 – 785 milionů USD (zdroj)
- 2010 – 600 milionů USD (zdroj)
- 2011 – 475 milionů USD
MonaVie had a rocket ride to approach $1 billion in annual sales, only to now have a dramatic crash (…) But, with the company apparently struggling financially, MonaVie in July 2014 announced the retirement of founders Dallin Larsen, Randy Larsen and Henry Marsh.
(zdroj: The Salt Lake Tribune, 8.5.2015)
Za zmínku určitě stojí, že onen “převratný a lepší” marketingový plán MonaVie byl postaven na binárním systému – systému se snad nejvíce neduhy, který jsem kdy měl možnost v MLM poznat. A vzhledem k tomu, že jsem o to byl v minulosti už několikrát požádán, slibuji, že již brzy sepíšu článek o zásadních nevýhodách binárních systémů, díky kterým nejsou tyto firmy schopny se dlouhodobě udržet na trhu (na rozdíl od firem využívajících spravedlivý a osvědčený marketingový plán typu stairstep breakaway).
Jeunesse Global (*2009 – †?), FFI & spol.
Jeunesse Global je relativně mladá společnost, která zatím roste, stejně jako rostla i MonaVie (a jako ostatně rostou na začátku všechny binární systémy). Ovšem druhá stránka věci je, díky čemu roste? Akvizice krachující firmy jistě přinese firmě nějaký obrat od zoufalých distributorů MonaVie, kteří se snaží udržet zuby nehty své skupiny. Jenže toto nikdy nefunguje dlouhodobě. Pominu nyní to, že část z posledního reportovaného obratu má na svědomí připojení firmy MonaVie a zřejmě i dalších zkrachovalých projektů Fuel Freedom Int. / Forever Freedom Int. (FFI), které “rozjeli” majitelé Jeunesse (viz níže), takže se vlastně jedná o součet obratů minimálně dvou firem. Bohužel, zprávy, které po pár letech existence této firmy unikají na povrch, dávají znát, že zde bude ještě něco jiného…
Server behindmlm.com hovoří o prodeji pozic bývalým distributorům MonaVie za 2000 USD a uvádí podrobnosti o tajných zákulisních dohodách s lidmi, kteří k Jeunesse přejdou z jiných MLM, případně z pyramidových her, jako byla Vemma (o stejných dohodách se zmiňuje i server truthinadvertising.org). K “přetažení” jednoho z nejúspěšnějších distributorů Vemmy, Alexe Mortona, došlo podle serveru behindmlm.com těsně před jejím zavřením ze strany Federal Trade Commission v roce 2015 a přibližně ve stejné době došlo i k akvizici firmy MonaVie. A v tomtéž roce se firma Jeunesse “pochlubila” tím, jak rychle roste. A to nebylo poprvé – jen o tři roky dříve, v roce 2012 Jeunesse koupila firmu GreatLife International (zdroj) a ve stejném roce se opět pochlubila svým růstem. Firma GreatLife International byla přitom založena pouhých 6 let předtím, v roce 2006, a jednalo se – jak jinak – opět o binární systém. Ano, skutečně inovativní marketingový plán – posbírat distributory ze všech pochybných a zkrachovalých projektů od MonaVie až po pyramidové hry typu Vemma a k tomu přidat pár bývalých distributorů od Amway, kteří měli problém s dodržováním obchodních zásad. To je spolek, ke kterému se určitě bude chtít přidat každý slušný člověk. 🙂 A co bude dál? Dokáže firma Jeunesse splnit svůj cíl a dosáhne do roku 2018 obratu 2 miliardy USD?* Možná, MonaVie před svým pádem dosáhla téměř 1 miliardy. Něco možná kápne i z Vemmy. Ale co bude za 5 let? Co za deset? A co za padesát? Vsadíte si na tuto firmu? Já ne, obzvláště poté, co jsem se seznámil s profily majitelů firmy (viz např. odkaz zde – bod č. 4). 😉
Majitelé Jeunesse Global, Randy Ray a Wendy R. Lewis, jsou totiž kapitola sama pro sebe. Podle serveru truthinadvertising.org byl Randy Ray vyšetřován na Floridě pro nekalé a podvodné obchodní praktiky. Jeunesse byla druhou ze tří tzv. MLM firem, které založil – nejprve to byla Fuel Freedom International (2005), posléze Jeunesse Global (2009) a zatím poslední Global Telecom Connect (2012).
TINA.org filed a complaint with the FTC. It also notified the Florida Attorney General that Jeunesse CEO Randy Ray is in violation of a 2009 order against him.
(zdroj: PRNewswire truthinadvertising.org, 20.10.2015)
S Fuel Freedom International jsem se setkal v ČR poprvé (a naposledy) v roce 2007. Podle Better Business Bureau je tato společnost již nyní “out of business” a proklamované účinky svých produktů nikdy nedoložila. Namísto toho došlo ke změně názvu na Forever Freedom International. Kdo z vás by ale čekal, že tato firma bude mít své stránky, zklamu vás. Stránka foreverfreedom.com sice existovala (viz archiv), ovšem někdy kolem roku 2014 zmizela a firma má nyní na svém LinkedIn profilu uvedenu neplatnou webovou stránku www.ecobinet.biz. Opravdu důvěryhodný projekt… Ovšem nepochybuji, že někteří z bývalých distributorů Fuel Freedom International / Forever Freedom International již pějí ódy na zcela nový a “ještě úžasnější” MLM – Jeunesse, podobně jako bývalí distributoři MonaVie nebo členové zavřené pyramidové hry Vemma. 🙂
A konečně, marketingový plán té poslední firmy – Global Telecom Connect – je velice diskutabilní. Viz recenze zde, která upozorňuje na to, že firma nenabízí žádný skutečný produkt, kromě balíčku, který si musí koupit noví členové, aby mohli participovat na bonusech z prodeje toho samého balíčku dalším členům. Takže je vlastně otázka, zda se vůbec jedná o MLM nebo o maskovanou pyramidovou hru.
Agel Enterprises (*2005 – †?)
Musím zmínit ještě jednu firmu, která měla podobný vývoj jako MonaVie – firmu Agel. Její distributoři (nejen) v Čechách přesvědčovali distributory firmy Amway, že za chvíli budou větší díky tomu, že vzali ze všech typů marketingových plánů to nejlepší, zkombinovali to a vytvořili nový hybridní systém (rozuměj binár v kombinaci s unilevel marketingem). No, zdá se, že už to nestihnou. Vývoj jejich obratů mluví za vše. Čtyři roky po svém založení dosáhli vrcholu 175 milionů USD, aby během následujících 6 let spadli pod 35 milionů USD. Agel sice ještě stále skomírá pod novým majitelem, který ho před několika lety koupil, ale jak “velkou” konkurenci dnes představuje pro Amway, nechám na Vašem posouzení – celou historii obratů lze nalézt na Wikipedii (archiv).
Amway (*1959)
A jak je na tom tedy firma Amway? Ta si své místo na trhu už vydobyla, řadu let je leaderem v oblasti MLM a troufám si tvrdit, že tu bude i za dalších 50 let. Na rozdíl od tzv. “fly-by-night operators”, jak majitele pochybných projektů nazývali zakladatelé Amway, Rich DeVos a Jay Van Andel, již před několika desítkami let, Amway není projekt na pár let s tím, že se pak počítá s jeho koncem. 58 let historie společnosti ukazuje, že Amway je sázka na jistotu. Její marketingový plán je časem prověřený a stovky nových kvalifikovaných Diamantů každý rok jsou jasným důkazem, že její marketingový plán je atraktivní pro lidi, kteří se nebojí slova práce.
Ano, budou období, kdy posilující dolar srazí hodnoty obratů opticky tak, že to bude vypadat, že obrat klesá (přestože v místních měnách tomu tak ve většině případů být nemusí). Zažili jsme to v historii několikrát, např. koncem 90. let, kdy přišla asijská finanční krize a asijské měny vůči dolaru oslabily. V době, kdy naopak oslaboval dolar, obraty v dolarech rostly skokovým tempem. A naopak posledních pár let dolar opět posiluje. Tyto cykly tu budou a Amway je nemá šanci ovlivnit. Co ale může ovlivnit, je svůj závazek vůči distributorům, investice do výzkumu a vývoje nových produktů, aby tu mohla být i za dalších 50 let. A právě to odlišuje Amway od všech ostatních rádobyMLM, které se snaží na její úkor obohatit a za pár let se po nich slehne země.
Pokud tedy chcete vsadit na jistotu a jste ochotni pracovat, pak Amway je pro Vás v oboru MLM určitě tou správnou volbou. Pokud se rozhodnete vsadit na nějakou z těch “lepších” a novějších firem, pak se nedivte, že se z Vás za několik let stane MLM turista, který bude skákat z jednoho MLM do druhého, aby nepřišel o to, co vybudoval.
* Dne 5.1.2017 Jeunesse zveřejnila celosvětové prodeje za rok 2016 ve výši 1,4 miliardy USD (v roce 2015 obrat činil 1,09 miliardy USD), což proti předcházejícím rokům, kdy se nárůsty pohybovaly okolo 100%, představuje výrazné zpomalení. Server INC.com uvádí dokonce ještě o něco nižší hodnotu obratu 1,3359 miliardy USD. Z mého pohledu je proto více než pravděpodobné, že za hodnotami růstu publikovanými v minulosti stály z velké části právě akvizice jiných firem, nikoliv rychlost růstu vlastní sítě Jeunesse.
Brilantní zhodnocení “just like Amway only better” projektů.
Myslím, že každý distributor, který by dostal nabídku na spolupráci s jednou z “takových” firem, může sadou jednoduchých otázek “vygumovat” nabízejícího:
1) Kolik let zkušeností má firma s provozováním svého byznysu?
2) Jestli prodává vlastní zboží, nebo jen přeprodává cizí?
3) Jestli může distributor generovat odměnu neomezeně z celé šířky a hloubky svojí organizace?
4) Jestli je výplata odměny vázána na povinný osobní obrat?
5) Jestli může firma svévolně měnit odměňovací program, nebo jestli se změnami v odměnách musí souhlasit distributoři – jak je tomu u Amway.
Super článek. Na bublinu Monavie si vzpomínám. Jen jsem nějak nestačil zaregistrovat, že už neexistuje. Dobrej držkopád, ale dal se čekat. A stejně tak ten Agel. S tím jsem se osobně nesetkla. Teda jestli to není ta lékárna, co je kousek od nás. 😉 Ale to asi bude něco jiného.
skvělé admine. 🙂
velmi pěkné porovnání 😀
těším se na sepsání toho bináru, v posledních několika měsících jsem zpozoroval, že na trhu vyskákalo hodně firem právě s binárem.
a je pravdou, že člověku který nemá srovnání nebo moc nerozumí principu MLM, se binár zdá jako skvělá bezpracná varianta jak zbohatnout.
a je škoda když hromada lidí kteří prolezou binárem získají ze sítě špatný pocit.
Dneska se mi ozvala jistá paní Ivana P. ze Slovenska s výjimečnou nabídkou spolupráce na projektu ohledně poskytování informací. Společnost se jmenuje https://www.trade.com/cs . Je to něco nového, působí na akciovém trhu a hledají schopné lidi do spolupráce. Máte s tímhle nesmyslem někdo zkušenosti?
Ahoj,
trade.com není nic nového, je to běžná obchodní obchodní platforma v podstatě stejná jako např. markets.com. Je možné obchodovat komodity, forex, akcie některých firem a indexy. založ si demoúčet a vyzkoušej ;-), učty je možné propárovat např. s aplikací metatrader v mobilu i na pc. platformu trade.com měla exklusivně před pár lety naše firma Trade Brno Services s.r.o., kde jsem působil jako junior manager. Můžeš investovat a obchodovat. je to pod záštitou obchodníka se sídlem na Kypru.
Ještě bych dodal, že nejde o nesmysl ale o několik let zavedenou a fungující investiční obchodní platformu, kde za minimální poplatky můžeš realizovat obchodování v podstatě na kliknutí, obchoduje se ve formě CFD (contract for difference – kontrakty na rozdíl), kdy tvoje peníze zůstávají jako jistina na účtu a můžeš obchodovat margin ve výši až 500 násobku vkladu. Co vyděláš/proděláš v rámci obchodování je ti připsáno/strženo z účtu, který si vytvoříš. Je možné se napojit na jiné obchodníky a sdílet obchodování a jde o nástroj jak můžeš zhonocovat volný peníze. Chce to ale hodně znalostí, zkušeností a obrovský rozhled a neustálé sledování informací / kopírovat uspěšné obchodníky a jejich obchody. Zbývá jen doplnit makléřským fórkem: „Když jsem začínal, neměl jsem peníze ani zkušenosti. Našel jsem klienta, který měl peníze. Dnes mám já peníze a klient zkušenosti.“ Myslím, že to sem nepatří, neboť se vubec nejedná o multilevel, ale pouze o platformu na obchodování forexu, cených papírů a komodit. Jistě ti v rámci marketingové nabídky nabídnou např 1000 USD jako bonus k prvotnímu vkladu, který ale nikdy nevybereš a nebo např. odměnu za doporučení (akvizici) dalšího klienta, který vloží kapitál.
Děkuji moc za tento článek, firma Jeunesse dorazila do Prahy, Několik mých zdejších daulajnů se s ní už setkalo, a dokonce jeden i podlehl :-/
Taky jsem se nechala zmanipulovat jak je Jeunesse to nejlepsi na trhu, s nejlepsim odmenovacim system ( nebylo tezky me presvedcit, rozumim tomu jak koza petrzeli) ….dobre odvedena prace sponzora v tom smyslu, ze zaregistroval, ale dal nic nebude … takze mi to neprijde tak vyhodny pro sponzora. To ze se to nevyplatilo me, to je moje chyba, ze jsem se nechala ” lapit”
Mohla byste popsat své zkušenosti, tj. na co přesně člověka “lapají”, zda se nějak vymezují vůči Amway či jiným MLM (minimálně o jednom člověku, který to dělá, vím), jestli mluví o tom, že nárůsty v minulých letech byly způsobeny akvizicí dalších firem, atd? Díky.
Moja osobná skúsenosť, ich argumentom je: lepší odmeňovaní plán, rýchly rast spoločnosti.
Díky za komentář. Říkali, v čem konkrétně je tedy ten jejich odměňovací plán “lepší”? O tom, čím byl způsoben rychlý růst společnosti už víme (viz akvizice minimálně tří, ale spíše čtyř firem – vč. FFI). Mně by zajímalo, jestli ti, kdo tvrdí něco o “lepším” odměňovacím systému, vůbec chápou základní nedostatky binárních systémů, díky kterým se tyto firmy vždycky rychle vyhoupnou a následně ještě rychleji zkolabují. Možná jen papouškují to, co jim nakukali jejich “leadeři”, kteří to berou jako projekt na 5 let, protože pak už budou v něčem jiném. Ale stejně by mě zajímalo, co je tedy na tom jejich bináru podle nich tak “úžasného” a čím se liší od těch, které už dříve zkrachovaly. 🙂
V čom je ich odmeňovaní plan lepší to už nepovedali. Niektorý distribútori jeunesse vyslovene vyhladavaju Amway distribútorov. A tiež som zažil, často hovoria, že ľudia od Amway prechádzajú do jeunesse.
Sranda je, že z těch akvizic nikdo z distributorů Jeunesse nic nemá. Na těch rejžujou akorát zakladatelé, protože ty sítě zůstávají oddělené od Jeunesse a distributoři Jeunesse mají zákaz sponzorovat z těch sítí další distributory do Jeunesse. Supr věc, ne? Tady máte, milí distributoři, konkurenci, kterou si firma zaregistrovala přímo pod sebe. Teď už vám jen nabulíkujeme, jak je to super, protože Jeunesse díky tomu vyrostla – to je přece důkaz, že rostete. Že není? Buďte pozitivní! 😛
My majitelé si můžeme mnout ruce a vy, Jeunessáci, holt budete muset víc běhat, protože jsme vám udělali ze dne na den konkurenci tím, že jsme ty firmy připojili a neumožnili jsme vám, abyste se na tom podíleli.
Na tomhle je nejlíp vidět, o co těm majitelům ve skutečnosti jde. O distributory? Hahaha. 😀
A hlupáci, co jim skočí na kecy o rychlém růstu, se tím růstem ještě chlubí a vůbec si neuvědomují, že takovýhle uměle vytvořený růst je akorát poškozuje… 😀 😀 😀
Ale kdo chce kam, pomozme mu tam. 😀
Jenom abychom si to dali do souvislostí, když majitelé Amway připojovali Nutrilite, od které dříve odešli, aby založili Amway, tak místo toho, aby to udělali jako majitelé Jeunesse, tak kdekoliv to bylo možné, obnovili původní sponzorské linie, jak vypadaly, když firmu Nutrilite opouštěli. Takže třeba svého sponzora umístili nad sebe. Tomuhle se říká charakter a s těmihle lidmi já chci dělat business.
To je naprostá pravda. Nejlepší důkaz je, že když zavoláš na firmu Amway, aby ti prodali zboží, tak ti nic neprodají a odkážou tě na distributora – Vlastníka podnikání Amway. Nebo když se budeš chtít zaregistrovat přímo pod firmu, tak to taky nejde. Musíš jít k nějakému distributorovi.
Dobrý den, mohu se zeptat, kdy sem přidáte rozbor binárního systému mlm, jak jste psal? Předem děkuji za odpověď ☺️
Mějte strpení. Je to v plánu, jen času se nějak nedostává. 😉
Dnes mi zrovna jeden distributor Jeunesse nabízel, že mi dají fixní plat na začátek, když k nim přejdu.:-)) Prý mají pro lídry speciální podmínky. To znamená, že každému je měřeno jiným metrem? To bude zřejmě slušnej oddíl ten Jeunesse. Kdy už konečně lidi dostanou rozum a pochopí, že v opravdovém mlm je potřeba odvést práci, vytvořit obrat, postavit skupinu a udržet ji a plánovat ten byznys ne na příští měsíc nebo rok, ale na navždy. A argument, že je to tady dlouho? Že je lepší, dělat něco, co je tady nové? Nike a Adidas je tady taky dlouho a nemyslím si, že by to někomu vadilo. 🙂 Zatímco vzniká a zaniká spousta firem, Amway roste a sílí pořád dál.
Jistě, Jeunesse je tím profláknutá, že normální člověk má horší podmínky, než někdo, kdo už MLM dělal. Když se nad tím člověk zamyslí, tak tím jenom ukazují, že jejich nabídka je bez těch zákulisních dohod pro distributory jiných firem naprosto nezajímavá, takže jim musí ušít smlouvu na míru. 🙂 Jenže když ta nabídka není sama o sobě zajímavá pro běžného člověka, tak k čemu to je? Proto tyhle projekty fungují tak 5-10 let a pak jejich majitelé založí nějaký nový MLM. Do té doby se snaží nabírat ztroskotance z nejrůznějších jiných MLM a nepohrdnou ani lidmi, kteří se účastní pyramidových her. A nestydí se dokonce lanařit i lidi, kteří se s nimi spálili v předchozích projektech. Na sliby o rychlém zbohatnutí se snaží nalákat lidi, co vůbec nechápou, do čeho lezou, když se s nimi pustí do spolupráce.
A nejvíce k smíchu jsou distributoři, kteří se chlubí tím, jak rychle rostou, aniž by si uvědomovali, že ten růst je zapříčiněn tím, že Jeunesse sbírá distributory ze zkrachovalých projektů, a ti stávající distributoři Jeunesse z toho vůbec nic nemají. Vlastně mají – ze dne na den mají větší konkurenci, protože Jeunesse jim přímo zakazuje tyto lidi sponzorovat. 😀 Jinými slovy: my jsme majitelé, takže nejdřív se napakujeme my a na vás, distributory, kašleme. Opravdu partička k pohledání.
Až jim dojdou lidi, kteří budou ochotni se nechat přetáhnout z jiných MLM a zastaví se růst, tak se jim to celé sesype, stejně jako se to stalo v případě Monavie, která si svůj byznys postavila na několika odpadlících z Amway. Uběhlo jen několik let a Monavie už neexistuje. 🙂 Stejně tak nefungují ani ty zákulisní smlouvy – zkušenost ukazuje, že ti distributoři vyinkasují sice nějaké peníze, ale většinou nejsou schopni splnit ty podmínky ve smlouvě, a když jim uběhne to období, po které ta zvýhodněná nabídka platí, tak si balí svých pár švestek a jdou jinam, kde jim zase nabídnou zákulisní smlouvu.
Prostě stabilní MLM se nedá vybudovat na křivém charakteru. Na tyhle rychlokvašky si za pár let nikdo nevzpomene.
A nesmíme zapomínat na problémy s dodavatelem, do kterých se Jeunesse už stihla dostat: 😉
Instantly Ageless terminate Jeunesse contract over unpaid royalties
Už jenom kvůli tomu, jak se chovají, bych s nimi nechtěl mít nic společného. 🙂
Těch lidí, co se nechali nebo nechají zlákat (ať už do Monavie, Jeunesse nebo jiného bináru), je mi líto. Ale jen ať tam jdou, když věří tomu, že někde jim budou lítat pečení holubi do pusy. Jen se pak nesmí divit, že přijdou o celý byznys, který do té doby pracně budovali, a samozřejmě i o veškerý respekt lidí ve skupině. Trochu drahá zkušenost, ale komu není rady, tomu není pomoci… Osobně znám člověka, který se nechal z Amway přetáhnout do jiného MLM, protože mu slibovali, že v bináru bude dostávat lidi do skupiny od svých uplinů. Dnes už ten “byznys” neexistuje. 🙁
Ještě se zastavím u téhle pitomosti, kterou zřejmě vyslovil ten distributor Jeunesse:
Přemýšlí vůbec ten člověk, než z pusy něco vypustí? Asi ne, protože přeloženo do češtiny to znamená, že se přiznávají k tomu, že Jeunesse tu nikdy nebude dlouho. 🙂
Protože až tu za pár let Jeunesse bude dost “dlouho”, tak těm potenciálním zájemcům budou muset říct, že už nemá smysl se s nimi pouštět do spolupráce, protože je přeci lepší dělat něco nového, ne? Jak budou potom rozšiřovat svoje podnikání??? Odpovím si sám: tou dobou už Jeunesse nebude existovat. Vlastně i oni sami ji už předem odsuzují k zániku a vnímají to jako projekt na pár let…
Bravo, tak s takovými bezmozky opravdu nechci mít nic společného, když jim ani nedochází, že je lepší mít byznys postavený stabilně, než skákat z jednoho MLM do druhého jako – jak jedna má známá nedávno na jejich adresu poznamenala – MLM děvky. Ona tedy použila trochu silnější výraz pro lehkou děvu, která si za to nechá platit, ale nerad bych to tu reprodukoval. 😉 I když, tak mě napadá, že v souvislosti s těmi zákulisními smlouvami, je to asi přesnější výraz. 😀
Dle toho fixního platu….
Jeunesse = MLM, který zaměstnává své distributory, čili jsou to obchodní zástupci? 🙂
Není moc čemu se divit, vždyť na FB ani jinde nemluví o nabízeném podnikání, mluví jen o přivýdělku, výdělku, práci z domova apod. 😀
Kdepak, oni ti distributoři jenom sami ani neví, co nabízejí. Firma za ně žádné odvody samozřejmě neplatí, takže plat to ani náhodou není.
Podstatné na tom je, že je vidět, jak nečistou hru hrají, a že je lepší se od takových křiváků držet co nejdál.
Se vším, co jste v článku uvedl, souhlasím. Vadí mi jenom jedna věc – že to stavíte do takové roviny, že to vypadá, že kromě Amway neexistuje jiná solidní společnost MLM.
Byly časy, kdy Amway také začínala a na začátku se nemohla pochlubit stabilitou, ani množstvím produktů, ani velkým obratem, atd. Stejně tak i dnes může vzniknout solidní firma, která tu bude i za 50 let. Jenomže Váš popis to staví do světla, že to není možné a že jenom Amway je jediná solidní společnost MLM na světě. Že dnes už není možné takovou firmu vybudovat. Nebo že to nemá cenu.
Existuje však spousta úžasných výrobků, které Amway nikdy v porfoliu mít nebude a které by se na trh bez MLM nemohly dostat. Já blahořečím VŠEM poctivým MLM společnostem, ne jenom jedné.
Proti nečestným společnostem však také vystupuji a v tom jsem s Vámi zajedno. Je potřeba je odhalovat a pomáhat tak lidem, aby zbytečně nezanevřeli na MLM systém.
Já chápu, co chcete říct. A uvědomuji si, že to někdy tak ode mě může vyznít. Ale ono to má svůj důvod. Víte, za tu dobu, co se Amway věnuji, jsem potkal velké množství různých MLM. Já netvrdím, že dnes nemůže vzniknout solidní MLM společnost, která tu bude i za 50 let. Já jen říkám, že na ty ostatní bych si prostě nevsadil. Je tu totiž jedna věc: ze všech firem, které v MLM existují a existovaly, tu je jen pár, které přežily několik desítek let. A Amway je z nich největší. Proč? Doba fungování, jak vidíte v porovnání s firmou Nu Skin, v tom nehraje až tak velkou roli. Je tu prostě něco, co Amway dělá evidentně jinak. Dokázal byste popsat, co to podle Vás je?
Děkuji za upřímnou odpověď. Souhlasím s Vámi v tom, že Amway je jistota. Studoval jsem fenomén Awmay i celého odvětví MLM. Ten rozdíl dělají jednoznačně 2 věci:
1. Je to charakter a vize zakladatelů. Většina MLM společností je založena za účelem vydělání peněz a to je špatně. Ty dobré jsou založené na myšlence a vizi “dobrého podnikání pro lidi”. To musí být neměnný zákon. A Amway je v tom jednoznačně vzorem.
2. Je to vzdělávací systém. Amway měla obrovské štěstí, že se do ní zapojil Dexter Yager. Dextrovi vděčí celý svět MLM za revoluční přístup ke vzdělávání distributorů. Všechny ostatní společnosti budou vždy už jenom kopírovat. I kdyby někdo vytvořil lepší vzdělávací systém, bude za to stejně vděčit vzoru Amway. To se však těžko může stát, protože v Amway za ty roky vyrostlo tolik lídrů, jejichž úspěch je podložen zkušeností, že je nikdo nemůže dohnat.
V tom všem Vám dávám za pravdu a Amway je a bude pro mne vždy zářným vzorem a příkladem.
To, co však chci dodat je, že když se objeví na trhu nový, fantastický produkt, který může pomoci mnoha lidem k lepšímu životu (třeba k lepšímu zdraví), většinou je jediná cesta jak ho na trh dostat je MLM. A proto chci, abychom byli vděčni za to, že MLM funguje i mimo Amway, Pak už jen záleží na charakteru majitelů a zakladatelů, jak to dopadne.
Vadí mi, když lidé z jiných MLM špiní nebo zesměšňují Amway – místo aby ji vyzdvihovali a vychvalovali za to, že díky ní i oni mohou budovat svoji MLM firmu. A na druhou stranu bych také někdy rád slyšel ze strany distributorů Amway, že ocení jinou MLM společnost, že jde ve šlépějích Amway.
To je můj malý velký sen a doufám, že se toho někdy dožiji. 🙂
Jsem rád, že jste sem přispěl. Když jsem svou otázku pokládal, zajímalo mě, zda se Váš pohled bude shodovat s tím mým – a vy jste ten hlavní důvod uvedl hned jako první. 🙂 Už nějakou dobu mám rozepsaný článek s pracovním názvem “Proč jiné MLM krachují” a nosné téma toho článku je právě o tom, proč vlastně vznikají nové MLM a proč vlastně vznikla Amway. A Vy jste to krásně vystihl!
V MLM existují i jiné firmy, než Amway, které uznávám. To ovšem nemění nic na tom, že Amway považuji za nejlepší. Ale otevřeně říkám, že oceňuji firmy, které neslibují peníze bez práce, firmy, které si poctivě budují svou vlastní síť, aniž by přetahovaly distributory z jiných MLM. Firmy, jejichž distributoři používají férová srovnání a nepomlouvají jiné MLM. Myslím si, že trh je tu dost velký pro všechny.
Co ovšem bytostně nesnáším, je, když se někdo z nějakého nového MLM snaží napakovat na dlouholeté práci lidí z jiných MLM a snaží se je přesvědčit, aby přešli (nejlépe s celými skupinami) do jeho nového a “lepšího” MLM. Všimněte si, že většina srovnání MLM na těchto stránkách vznikla jako reakce na tyto praktiky. Kdyby tu nepobíhali distributoři jiných MLM, kteří se za každou cenu snaží přetáhnout Amway distributory k sobě, nebyla by tu ani ta srovnání s nimi. Na druhou stranu věřím třeba tomu, že se nedočkám doby, kdy bych musel psát článek Amway vs. Oriflame. Jednoduše proto, že jsem nikdy nezažil, že by nějaká distributorka Oriflame chtěla “vytunelovat” Amway síť. Ovšem u některých jiných MLM (především binárů) bych si na to nevsadil. 😉 Ale já jsem s tím v pohodě. Když se chtějí srovnávat s Amway, nemám s tím problém. Klidně jim takové srovnání vypracuji, aby ti lidé, které přetahují, viděli, co je čeká. 🙂
Mě by zajímalo, jak poznáš ten fantastický produkt? Že ti to řeknou, že je to super produkt? Že se to schvaluje v “Bruselu”? Že je to z “Německa” a začínají to používat i lékaři? Nebo by jsi chtěl nějaký podložený důkaz? Já osobně ANO! A mockrát jsem se přesvědčil, že celá řada nově vzniklých firem nic takového doložit nemůže. Stále se jen čeká a čeká… Pochopil bych, že pokud někdo něco vymyslí, tak zpočátku nemá finance na nějaké studie, ale v momentě, kdy už to XY lidí kupuje a distribuuje, tak už firma peníze má a může dostát svému slovu, ale neděje se to tak. Proč? Ptal bych se… Je to s tou kvalitou tak, jak tvrdí? Nebo pokud by se provedla nějaká ta klinická studie, tak by se mohl profláknout ten “placebo” efekt a nebylo by to už tak cool? 😀 Rád bych se někdy setkal s nějakým úžasným produktem, který předběhl dobu o desítky let tak jak nám někteří tvrdí, ale bohužel se mi to nikdy nepovedlo. Kromě bezdrátového přenosu elektrické energie, která je ovšem od Amway 😉
Na tomto světě zuří válka mezi dobrem a zlem. Dobro má jenom jednu zbraň – a tou je pravda. Zlo má mnoho zbraní – lež a klam může mít tisíce podob. Proto je nutné být obezřetný.
Tvrzení samo o sobě tedy nic neznamená.
Já vždy požaduji víc, než jenom slova. Požaduji důkazy. A důkazy v podobě certifikátů jsou jenom začátek. Pokud se někomu podaří mne přesvědčit, pak to sám testuji, protože největší důkaz jsou zkušenosti a nejlépe vlastní.
Já jsem zkoumal mnoho společností a jejich produkty. Mnohokrát jsem již předpověděl pád a zánik nové společnosti MLM a po několika letech se to opravdu stalo. Měl jsme však také v rukách produkty, jejich výsledky mne nadchly. Když někomu zminí “nevyléčitelná” epilepsie, “nevyléčitelný” ekzém a podobně, je to úžasné. Nebo když vám klesne spotřeba benzínu o 20 % apod. (to dodnes používám).
Brusel, Německo ani USA nebo FDA sami o sobě na mne nedělají žádný dojem, protože všude dokázali zakázat používání objevených léků na rakovinu, nebo zakázat používání Bóru, protože brání vzniku osteoporózy atd.
Mně jde o lidi a fandím každému, kdo jim pomáhá k lepšímu životu. Zdravotně, finančně, morálně a hodnotově.
Takže… z nového roku už nám uběhlo pár týdnů a vloni touto dobou už se Jeunesse chlubila tím, jak rychle roste. Letos zatím ticho po pěšině. Možná to nic neznamená, ale možná také ano. Uvidíme…
Co si o tom myslíte vy?
Takže… dnes již díky serveru directsellingnews.com a jejich žebříčku 2018 DSN Global 100 víme, že v loňském roce zaznamenala Jeunesse Global pokles z 1,41 miliardy USD na 1,30 miliardy USD.
Dobrý den, chci se zeptat, jak je v současné době na tom Jeunesse Global? Jedna známá mě oslovila, a nabídla pracovní příležitost. vše si raději prověřuji. Děkuji
Jeunesse za loňský rok udělala obrat 1,46 miliardy USD, tedy jen o 60 milionů více, než v roce 2016 a o 540 milionů USD méně, než jaký byl jejich cíl pro rok 2018. Otázkou je, zda růst v posledním roce byl způsoben expanzí distributorské sítě na stávajících trzích, expanzí na nové trhy, akvizicí jiných firem (jako v minulých letech) nebo, jak naznačuje článek a komentáře zde, pašováním zboží na čínský trh. Vzhledem k tomu, že se jedná o slepenec přeběhlíků z jiných firem (vč. např. zavřené pyramidové hry Vemma), nemyslím, že firma bude mít dlouhého trvání. Pokud jejich marketingový plán v ČR funguje stejně, jako v USA, kde podmínkou pro získání odměn je pravidelný měsíční osobní obrat (to je takové to: zapiš se na autoship, abys měl zajištěno, že ti neuteče odměna), pak já osobně bych od takového projektu dal ruce pryč, protože to zavání zatěžováním zásobami a tudíž provozováním pyramidové hry.
Autoship je automatické zasílání výrobků na pravidelné bázi. Maskované pyramidové hry jej využívají pro to, aby zatěžovaly své členy zásobami, které tito lidé nejsou schopni prodat ani spotřebovat. Zboží v tom případě nedoputovalo ke koncovému spotřebiteli a tudíž se z definice jedná o pyramidovou hru. Firma se samozřejmě kryje tím, že v podmínkách mají uvedeno, že členové nesmí udělat další nákup, dokud nespotřebují nebo neprodají většinu zboží, které do té doby nakoupili, ale v praxi toto nikdo z firmy nekontroluje. Ztěžuje to ale potom případné vyšetřování.
Vy se rozhodněte, jestli chcete společnostem, které provozují autoship jako podmínku pro získání odměny, nahrávat, aby si na Vás mastily kapsu.
Jeunesse je druhou ze tří firem na podobném principu, které majitel založil, a ta první už se stačila rozpadnout. Obecně tyto bináry mají často rychlý vzestup a ještě rychlejší pád.
Při rozhodování doporučuji odpovědět si na následující otázku (vyžádejte si oficiální kompenzační plán a důkladně si ho prostudujte, abyste si tuto otázku mohla zodpovědět, nevěřte všemu, co Vám budou tvrdit, chtějte to černé na bílém):
Je nutno pro získání odměny mít pravidelný osobní měsíční obrat v určité výši? (příp. Doporučuje firma tzv. autoship, který je podmínkou pro získání odměny?) Pokud ano, pak se nedivte, když za pár let přijdete o veškeré úsilí, až firmu zavřou jako pyramidovou hru.
Více informací najdete zde:
https://www.amway-fakta.cz/jako-amway-ale-lepsi-cast-3-mame-lepsi-odmenovaci-system/
Dobrý den, mate prosim aktuální informace k Jeunesse?dostala jsem nabidku a zarim vaham…
Zdravím, Jeunesse spadla s obratem z 1,46 miliard USD na 1,1 miliardy (-25%).
zdroj: Jeunesse Reports Sales of $1.1 Billion for 2019
Připomínám, že jejich cíl byl do roku 2018 udělat obrat 2 miliardy…
Děje se tedy přesně to, co jsme předpovídali na těchto stránkách a potvrzuje to domněnku, že růst této společnosti v minulých letech byl uměle vytvořen tím, že Jeunesse skupovala jiné firmy. Jakmile došlo na to, aby se jejich business rozšířil pouze přičiněním vlastní sítě (bez připojení dalších firem), jdou obraty dolů. A v mých očích tento fakt nepřebijí ani hlášky, že jde vlastně o úspěch, protože pátým rokem je obrat nad 1 miliardou USD.
Stačí takto?
Zdravím Vás Vladislavo, osobně jsem dostal také nabídku. Byla zcela konkrétní od jednoho z lídrů Jeunesse. Nabídka zněla na sumu, kterou mi garantují po dobu šesti měsíců, když půjdu z Amway do Jeunesse. Ta částka byla opravdu hodně vysoká. Pokud, ale některé firmy pracují tímto způsobem, jak dlouho může taková firma fungovat? Něco jako morálka, zodpovědnost, jde zcela mimo. Pokud jste se rozhodla pro síťový marketing, gratuluji Vám, je to skvělá volba. Na trhu je spousta poctivých firem v tomto oboru. Z mé zkušenosti za těch pár let co v Amway jsem, můžu říct jen slova uznání a chvály na tuto společnost. Protože vždy udělali to, co řekli a pokud chci dlouhodobě spojit život své rodiny s nějakou společností, tak chci mít jistotu, že to co dělám, nemá jepičí život. Amway roste už šedesát let a její hodnoty, svoboda, rodina, naděje, odměna se předává z generace na genaraci a bude tomu tak i dál. Držím Vám palce, zjišťujte si fakta a pak určitě uděláte správné rozhdnutí.
Pod komentář GG se můžu podepsat.
Slovy spoluzakladatele Amway, pana Riche DeVose:
Pokud firma Jeunesse musí nabízet zákulisní dohody (viz komentář GG), ke kterým se nemají řadoví distributoři šanci vůbec dostat, pak to znamená jediné: pro řadového distributora je jejich nabídka nezajímavá a tzv. “leader”, kterého se podaří přetáhnout k nim, je motivován rychlými penězi plynoucími ze zákulisní dohody a ne tím, aby svým downlinům pomohl k úspěchu (nikdo z jeho downlinů, které se snaží přetáhnout, takovou zákulisní dohodu nedostane). Proto se také podaří přetáhnout jen lidi, kteří možná byli do určité míry v Amway úspěšní, ale momentálně zažívají ve svém podnikání krizi, zatímco lidi jako GG se přetáhnout nedaří. Jenže když svůj business postavíte na takových lidech, nesmíte se pak divit, že Vám odejdou jinam, jakmile nebudou schopni splnit podmínky zákulisní dohody. Platí zde přísloví: kdo s čím zachází, tím také schází.
Sám jsem zažil několik podobných nabídek od různých společností (naposledy minulý týden), ale samozřejmě jsem vždy odmítl.
Prosím, kedy bude publikovaný ten článok o binárnych systémoch? ak už na webe je, môžem poprosiť link?
Na binárnom systéme je založený aj cestovateľský “multilevel” World Ventures mám pocit… A sám o tomto systéme neviem skoro nič, tuším sa tam budujú len dve vetvy, no neviem presne, ako funguje odmeňovanie. Bolo by fajn sa vyzbrojiť informáciami 🙂